Is klassikaal trainen passé?

Blog | 1 juli 2020

Marco da Cruz Laranjeira is Senior Trainer bij Coniche en schreef een blog over klassikaal vs digitaal trainen. Laatst kreeg ik een artikel van Forbes voorgeschoteld, waarin werd gesteld dat het […]

Klantgericht? Dan trainen op klantbeleving

Blog | 24 juni 2020

De ‘belevingseconomie’ stelt eisen aan het gedrag van medewerkers. Vaardigheden om de klantbeleving voor de gasten of klanten positief te beïnvloeden zijn essentieel. Maar hoe doe je dat? Waar is […]

Waarom is feedback geven in deze online wereld zo lastig?

Blog | 10 juni 2020

Sharon van der Eerden is Senior Trainer bij Coniche en schreef een blog over online feedback geven. Waarom is feedback geven in deze online wereld zo lastig? Waarom hebben (sommige) […]

Customer service & Customer Experience: een moeizame relatie

Blog | 25 mei 2020

Waarom is het zo lastig om tijdens het directe contact met de klant een positieve impact te maken op de klantervaring? Slechts een paar organisaties slagen erin om echt onderscheidend […]

Wendbare organisatie vraagt om goed leerklimaat

Blog | 13 mei 2020

De beste contactcentermedewerker, is dat een wandelende encyclopedie die op elke vraag een antwoord weet, of iemand die bijdraagt aan een goede klantbeleving? En hoe kom je tot een optimaal […]

Talent in het contactcenter, een (on)-mogelijkheid?

Blog | 21 april 2020

Dit artikel is in 2008 geschreven door Bas Nieboer. Wat vind jij? Hebben we stappen gemaakt in klantcontact-land? Is er een goed werving- en selectiebeleid voor teammanagers met daarop volgend […]

Research: hoe Customer Care kan bijdragen aan conversie optimalisatie

Blog | 27 februari 2020

Waarom zijn Customer Care teams zo weinig betrokken bij het optimaliseren van de klantbeleving? Hoe kan Customer Care bijdragen aan het online conversie-optimalisatieproces? Wout Cox, senior consultant van Coniche en […]

Ontgin de pot met datagoud

Nieuws | 2 januari 2020

Waarom is customer care, de afdeling met het meeste klantcontact, zo weinig betrokken bij het optimaliseren van de gebruikerservaring? Consultant Wout Cox, die zijn MBA afrondde met een onderzoek naar […]

Manager, organiseer je eigen learning loop

Blog | 12 december 2019

Klantcontactmedewerkers kunnen feedback van coaches en leidinggevenden vrijwel altijd direct in nieuwe gesprekken toepassen. Voor teamleiders en supervisors is die ‘learning loop’ lastiger. Hoe kan je bevorderen dat eerstelijns leidinggevenden […]

Werken vanuit verlangen

Nieuws | 12 juli 2019

Het is een prachtige titel: werken vanuit verlangen. Verlangen is “het heel graag willen van een bepaald resultaat”. Zo graag dat je daardoor keuzes maakt die voorbij gaan aan andere, […]

Kandidaat aan het woord: Maarten bij de Gemeente Utrecht

Nieuws | 2 juli 2019

Maarten Smeets is een van de kandidaten die door Coniche wordt ingezet bij diverse opdrachtgevers als WFM-specialist. Hij is afgelopen maand begonnen bij Gemeente Utrecht en vorige week is hij […]

Hiërarchie in een zelfsturend team, hoe werkt dat?

Nieuws | 14 juni 2019

Iedereen is gelijk “Iedereen is gelijk…” Vanuit de humane gedachte is dat zeker waar. Iedereen krijgt de kans te spreken, te acteren en daardoor te presteren. Vanuit het zelfsturende aspect […]