Vanuit een goede klantcontactstrategie de volgende verbeterstap definiëren

Analyse & Advies

“Met een frisse analytische blik van buiten, creëer je een concreet en praktisch plan voor service excellence en de toekomst”

Je hebt een beeld van hoe de service- en klantcontactstrategie eruit moet zien. De volgende stap is een goede analyse van de verschillende service onderwerpen. Denk hierbij o.a. aan:

  • Het reduceren van minder waardevolle contacten
  • Het optimaal benutten van de kanalen
  • Het verhogen van de conversie
  • Het realiseren van service excellence (ook wel customer excellence)

Service excellence in klantcontact

Streven naar excellente service is een gezonde ambitie, maar hoe voegt service excellence daadwerkelijk waarde toe aan je organisatie? Omdat de waarde en impact van service op klanten niet voor elke organisatie, product of dienst hetzelfde is, helpt Coniche hierbij. Je krijgt van ons de juiste hulp bij het vinden van die balans en te bepalen hoeveel je moet investeren, zodat het voldoende waarde toevoegt voor je klanten en voor je eigen organisatie.

Coniche heeft ruime ervaring met het voorzien van klantcontactadvies en kent alle thema’s die spelen rondom de uitwerking van een servicestrategie en weet hoe je daar grip op krijgt. Om hier grip op te krijgen beschikken wij voor elk thema over een methodiek, om vanuit jouw doelstelling, te komen tot een concreet plan welke helpt dit thema de komende jaren zelf op te pakken. Onze conclusie: niet elke organisatie hoeft te streven naar een 9+!

Workshop: service strategie in 1 dag 

Sta je jezelf weleens toe om uit deze operationele cirkel te stappen, om zo met het team te bepalen welke service strategie het beste past? Tijdens de workshop: service strategie in 1 dag laten wij je zien hoe je dit kunt realiseren.

Thema’s die spelen

Deze klanten gingen je voor

Van het ontwikkelen en het toetsen van klantcontactstrategiën, het ontwerpen van inrichtingsscenario’s, het maken van blauwdrukken voor de inrichting tot en met het daadwerkelijk inrichten van contact center operaties. Ook het beoordelen van de huidige inrichting en het financieel doorrekenen en assessen van contact centers: zij gingen je voor!

Klantcase Aegon: van een productgerichte organisatie naar een klantgerichte organisatie

Verzekeraar Aegon, een van de grootste (levens)verzekeraars ter wereld en actief in meer dan 20 landen, verandert van een productgerichte organisatie naar een klantgerichte organisatie. Om voeling te houden met die transformatie worden in alle landen de klantcontactorganisaties langs de lat van een maturity assessment gelegd. Dat leidt tot inzicht, maar ook tot actieve uitwisseling van best practices tussen landen, aldus Rien Brus en Marjolein Droog, beiden nauw betrokken bij de customer service strategie van Aegon. Ontvang de volledige case in je mail!

    aegon

    Inspiratiesessie bij de Hogeschool Utrecht

    Meer weten over service excellence?

    Ben je benieuwd hoe wij jou kunnen helpen met service excellence?
    Laat je gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

      aanvraag-advies