Zonder goede klantcontactstrategie geen tevreden klanten!

Analyse & Advies

Goed klantcontact begint met een heldere klantcontactstrategie.

Wanneer je een beeld hebt hoe de klantcontactstrategie eruit moet zien is de volgende stap een goede analyse van de verschillende service onderdelen. Denk hierbij o.a. aan:

  • Het reduceren van minder waardevolle contacten
  • Het optimaal benutten van de kanalen
  • Het verhogen van de conversie
  • Het realiseren van service excellence (ook wel customer excellence)

Service excellence in klantcontact

Streven naar excellente service is een gezonde ambitie, maar hoe voegt dit daadwerkelijk waarde toe aan je organisatie? Coniche helpt hierbij omdat de waarde en impact van service op klanten niet voor elke organisatie, product of dienst hetzelfde is. 

Coniche heeft ruime ervaring met het voorzien van klantcontactadvies en kent alle thema’s die spelen rondom de uitwerking van een servicestrategie en weet hoe je daar grip op krijgt. Dit gaat van het ontwikkelen en het toetsen van klantcontact strategieën, het ontwerpen van inrichtingsscenario’s, het maken van blauwdrukken voor de inrichting tot en met het daadwerkelijk inrichten van contactcenter-operaties. Maar ook bijvoorbeeld voor het beoordelen van de huidige inrichting en het financieel doorrekenen en assessen van jouw contactcenter-operatie.

Deze klanten gingen je voor:

 

Klantcase Aegon: van een productgerichte organisatie naar een klantgerichte organisatie

Verzekeraar Aegon, een van de grootste (levens)verzekeraars ter wereld en actief in meer dan 20 landen, verandert van een productgerichte organisatie naar een klantgerichte organisatie. Om voeling te houden met die transformatie worden in alle landen de klantcontactorganisaties langs de lat van een maturity assessment gelegd. Dat leidt tot inzicht, maar ook tot actieve uitwisseling van best practices tussen landen, aldus Rien Brus en Marjolein Droog, beiden nauw betrokken bij de customer service strategie van Aegon. Ontvang de volledige case in je mail!

    aegon

    Inspiratiesessie bij de Hogeschool Utrecht

    Meer weten over service excellence?

    Ben je benieuwd hoe wij jou kunnen helpen met service excellence?
    Laat je gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

      aanvraag-advies