Customer effort echt verlagen? Gebruik de kracht van kennismanagement

Blog | 28 maart 2019

Geschreven door Harald van Hilten op 12 Juni 2018 Er zijn veel mooie ontwikkelingen gaande op het gebied van kennis en klantcontact. Slimme chatbots en Artificial Intelligence (AI) zijn “hip […]

Artificial Intelligence: hype, bedreiging of kans?

Blog | 28 maart 2019

Geschreven door Anja Hulsenboom op 3 April 2018 Hoe zit het eigenlijk met Artificial Intelligence? Ik hoor de term Artificial regelmatig vallen, maar vind ik er zelf ook iets van? […]

Doet de Rabobank het verkeerd?

Blog | 28 maart 2019

Geschreven door Coniche op 11 April 2018 Nieuws uit klantcontactland in het FD van 10 april: “Reorganisatie klantenservice van de Rabobank loopt spaak”. Een ambitieus plan om het aantal medewerkers […]

Bel-me-niet!

Blog | 28 maart 2019

Geschreven door Wouter de Leeuw op 26 September 2017 Ik ga het gewoon doen. Ik ga die oude callcenter discussie uit de kast trekken. Een onderwerp dat het imago van […]

Klantcommunicatie via WhatsApp – 5 handige tips!

Blog | 28 maart 2019

Geschreven door Bianca Eveleens op 28 Augustus 2018 WhatsApp is op dit moment qua gebruikers het grootste online platform. Het is voor bedrijven geen keuze meer om wel of niet […]

Medewerkers HTM starten opleiding: ‘Wat wil je mij nog leren dan, ben toch al zestâhg?’

Blog | 28 maart 2019

Geschreven door Michel Kiezebrink op 24 Oktober 2018 “Met enige gezonde spanning begonnen wij in 2016 aan een nieuw avontuur bij de HTM, een Nederlandse vervoersmaatschappij die het openbaar vervoer […]

Nederland, kennisland, kenniseconomie.. en jij?

Blog | 28 maart 2019

Geschreven door Volker Holländer op 31 Juli 2018 “We hebben twee miljoen communicatiewetenschappers en niemand die een kraan kan repareren!”, benadrukte Pieter Derks in een leuk filmpje over de kenniseconomie […]

Op naar de waarheid in Klantcontact: het verschil tussen presteren en resultaat

Blog | 28 maart 2019

Geschreven door Christiaan van der Ven op 18 September 2017 In Klantcontact stellen we onszelf continu vragen waarin we kosten moeten afwegen tegen de opbrengsten. Staan de kosten voor een […]

Een ‘branded’ Academy voor training en opleiding in klantcontact: structuur en een leven lang leren

Blog | 28 maart 2019

Een op maat gemaakte leerweg opzetten voor alle medewerkers met klantcontact: Essent Zakelijk  deed het. Met de Essent Operations Academy kwam er structuur in het opleidingsaanbod én werd  geborgd dat […]

Übermensch

Blog | 28 maart 2019

Geschreven door Rik Bronswijk op 27 Juni 2017 Friedrich Nietzsche gebruikte deze term voor ‘de mens die zich durft los te weken van het systeem (de kudde)’. Sinds WOII heeft […]

Pas op de plaats

Blog | 28 maart 2019

Geschreven door Wouter de Leeuw op 31 Mar 2017 Iedereen die werkzaam is in de klantcontactwereld, of het nu bij een facilitair contact center is of ‘inhouse’, zal het herkennen: […]

Survival of the fittest

Blog | 28 maart 2019

Geschreven door Bas Nieboer op 1 Februari 2017 Om in te kunnen spelen op toekomstige ontwikkelingen zullen organisaties hun medewerkers breed inzetbaar moeten houden. Voor medewerkers geldt dat vasthouden aan […]