Wij gaan uit van het individu bij elke training en coaching

Training & Coaching

Meer dan 35 jaar ervaring in training en coaching!

Coniche is sinds 1984 dé autoriteit in trainingen en coaching op het gebied van klantcontact. Onze kracht ligt in onderwijs op het snijvlak van marketing, verkoop en klantenservice. ‘Customer management’ noemen wij dit overkoepelende vakgebied. Ons portfolio omvat maatwerktrainingen, maar ook een groot aantal trainingen en workshops via open inschrijving. Ook verzorgen wij erkende opleidingen op diverse niveau’s: van MBO- tot en met Post HBO-opleidingen en MBA. We bieden een doorgaande leerweg voor klantcontactprofessionals: van medewerker tot middenkader en hoger management.

Onze trainingsmethodiek

In onze trainingsmethodiek, die we hieronder nader toelichten, gaan we altijd uit van onze visie waarin wij het verschil maken in ieders ontwikkeling; Het Coniche fundament.

Vanuit deze visie bouwen we aan ontwikkeling van al onze deelnemers, waarbij verankeren en verduurzamen de belangrijkste waarden zijn. Wij werken daarbij met verschillende leermethodieken en leerinterventies, alle met het doel om op het individuele leerdoel in te kunnen spelen, ieders aandacht optimaal vast te houden, meerdere leerstijlen aan te spreken en het geleerde direct toepasbaar te maken in de dagelijkse praktijk van de deelnemers.

Daarbij gaan we altijd uit van zowel kennen, begrijpen, kunnen en (blijven) toepassen. Waarbij deze laatste, het blijven doen, een goed begeleid pad naar de praktijk vraagt.

Wij stellen daarom altijd praktijkgerichte trainingen en coaching voor en gaan op een interactieve manier met de medewerkers aan de slag. Klassikale trainingen zijn nooit de hele dag in een klas en vinden plaats met maximaal 6 tot 8 deelnemers. Kleine aantallen zijn nodig om met rollenspel te kunnen oefenen en/of diverse interventies voor alle deelnemers in te kunnen zetten. Daarbij zoeken we gedurende de trainings en coachingsdag ook echt de praktijk op.

Rekening houden met individuele leerstijlen

Door veel in en met de praktijk te oefenen en meer te differentiëren tijdens de training of coaching, laten wij mensen effectiever leren. Zo passen wij adaptieve e-learning toe, voorafgaand aan een training. Hierbij wordt een bepaald onderwerp in kleine, behapbare ‘chunks’ aan iedere deelnemer aangeboden. Aan de start van een training is dan in ieder geval het kennisniveau van alle deelnemers gelijk. Tijdens de training en coaching passen we deze differentiatie toe met bijvoorbeeld verschillende soorten oefeningen en uiteraard het praktijkgedeelte.

Coniche maakt Dance® en Action Learning (hieronder toegelicht) tijdens een trainings- en coachings dag direct toepasbaar, middels de HIIT methode. HIIT staat voor High Intensity Interval Training. Dit zijn korte leerinterventies met, onder begeleiding, directe toepassing in de praktijk.

 

De 5 voordelen van deze manier van trainen zijn:

    1. Men brengt het geleerde direct in de praktijk.
    2. Focus op maximaal 3 onderwerpen zorgt voor sneller resultaat.
    3. Er ontstaat meer betrokkenheid bij de deelnemers door een gerichte en persoonlijke interventie.
    4. Meerdere leerstijlen worden aangesproken.
    5. Samenwerking over de afdelingen heen wordt bevorderd doordat de deelnemers gemengd deelnemen en daarna samen in de praktijk aan de slag gaan. Dit zorgt voor wederzijds meer begrip.

In onderstaand filmpje verduidelijken we onze trainingsmethodiek met wat visuele voorbeelden en hoe we dit ook allemaal digitaal kunnen doen.

DANCE© & Action Learning

Wij gebruiken, naast Action Learning als bewezen didactisch model, ook een eigen ontwikkelde methodiek: DANCE®. Deze methodieken zijn anders dan de traditionele didactische modellen en zijn gericht op het vergroten van de leeracceptatie waardoor de resultaten en prestaties van de deelnemers ook verbeteren. In onze opleidingen en trainingen betekent DANCE® dat we elke deelnemer klantgericht benaderen. DANCE® staat voor

  • Diplomacy
  • Acceptance
  • Negotiate
  • Consensus
  • Effectuate

De individuele opleidingsvraag en behoefte van de medewerker staat centraal, maar wel altijd in lijn met de concrete doelstellingen van de organisatie.

Ben je benieuwd naar ons aanbod?

We bieden een ruim aanbod aan training en coachingstrajecten. Professioneel klantcontact, gespreksstructuur, omgaan met weerstand of coachingsvaardigheden:

➔ Ga direct naar ons ruime aanbod

Of maak gebruik van een gratis oriënterend adviesgesprek!

Vul het formulier in en wij nemen z.s.m. contact met je op!