Wat is het branchecertificaat?
Met het branchecertificaat garanderen de KSF (Klantenservice Federatie) en de deelnemende organisaties het basisniveau van medewerkers die direct klantcontact hebben. Klanten ervaren tenminste een basisniveau aan klantvriendelijkheid, deskundigheid en oplossingsgerichtheid bij ieder contact dat ze hebben met een KSF-gecertificeerde medewerker.
Wil jij medewerkers certificeren?
Informatie over de stappen die je moet zetten om tot certificering te komen vind je op de website van de KSF.
De opleiding én examentraining kunnen wij voor je verzorgen, de toetsing verloopt echter via de Klantenservice Federatie.
Speciale aanbieding voor KSF-leden
KSF leden ontvangen niet alleen een korting van 10% op de examentraining voor KSF Branchecertificaat A, maar krijgen van Coniche ook een jaar lang toegang tot onze volledige online Klantcontact Academy.
Dit geeft medewerkers de gelegenheid zich dat jaar meteen breder te ontwikkelen dan de basis die nodig is voor Branchecertificaat A . Er ontstaat tegelijkertijd meer flexibiliteit in het afnamemoment van het examen.
Neem contact op met salessupport@coniche.nl om gebruik te maken van dit aanbod of voor overige vragen rondom onze opleidingen.
De opleidingen van Coniche
Op basis van de eind- en toetstermen van de KSF heeft Coniche korte opleidingen ontwikkeld om medewerkers klaar te stomen voor het theorie- en praktijkexamen voor het KSF Branchecertificaat A, Allround en B.
- E-learning: Online Examentraining KSF Branchecertificaat A
Twee e-learning modules met theoretische kennis in vragende vorm als voorbereiding om voor het online theorie-examen van de KSF te slagen.
- Opleiding: KSF Branchecertificaat A (telefonie of chat)
Afhankelijk van het ervaringsniveau van de deelnemers is dit een training van een halve of een hele dag. Het doel van de opleiding is om de deelnemers klaar te stomen voor het examen in 2 stappen:
Stap 1: Oefenen voor het online theorie-examen. O.a. met oefenvragen ontwikkeld door Coniche. De deelnemers zijn dan al gestart met de online e-learning. Uiteraard bespreken we alle vragen van de deelnemers met extra uitleg over o.a. Wet- en Regelgeving, begrippen bij contactcenters en de AVG.
Stap2: In staat zijn om zelf 5 gesprekken of 5 chatberichten te selecteren voor het praktijkexamen. Op basis van de toets criteria van de KSF maken de deelnemers zelf een criterialijst.
- Opleiding: KSF Branchecertificaat Allround (een halve dag training voor ervaren allround medewerkers) of KSF Branchecertificaat B (een dag training voor senior medewerkers met coachende taken)
Deze examentraining is gericht op de casussen die de medewerkers voorgelegd gaan krijgen. Zij moeten op beeldmateriaal en geluidsfragmenten online een reactie geven. Deze reacties worden door een examinator beoordeeld om te kunnen slagen voor het KSF Allround examen of het KSF B Examen.
In deze training geven we aan waarop de deelnemers in hun reactie extra moeten letten om te kunnen slagen. Tevens hebben wij via ons eigen platform de mogelijkheid om te oefenen met beeldmateriaal en geluidsfragmenten.
Let op: Om zich aan te kunnen melden voor KSF Branchecertificaat Allround en KSF Branchecertifcaat B moet de kandidaat ten minste het online theorie-examen voor branchecertificaat A hebben gehaald.
Wil je meer weten over de incompany mogelijkheden?
We vertellen je graag meer over de kosten en de inhoud van de opleidingen.