Klanttypologieën

0,5 dag
Op aanvraag
4-10
Online, incompany of het Eemklooster, Amersfoort

Leer de diverse klanttypologieën te onderscheiden om zo leiding te houden in je gesprekken.


Inhoud

Na deze training weet je de diverse klanttypologieën te onderscheiden. Je weet escalaties te voorkomen en de communicatie respectvol te houden. Je maakt gebruik van de juiste communicatie per klanttype (DAS-model). Deze training maakt je zelfredzaam en zorgt ervoor dat je snel en adequaat kunt inspelen op gedragingen van anderen.

Locatie & Kosten

De training kan incompany worden gegeven of bij ons in Amersfoort, in het Eemklooster, Daam Fockemalaan 22.

De aangegeven studiebelastingsuren en het programma vormen een advies en kunnen op basis van een intake worden aangepast naar behoefte. Voor de kosten van deze training kun je het beste contact met ons opnemen zodat we de mogelijkheden kunnen bespreken.

Programma

Bij aanvang van de training zal de trainer inventariseren welke persoonlijke leerdoelen er per deelnemer zijn, zodat hier tijdens de training op kan worden ingespeeld. Uiteraard is dit een voorbeeldprogramma en kunnen de onderwerpen naar wens en behoefte worden aangepast.

Een globaal overzicht van de onderwerpen op deze trainingsdag:
Persoonlijke leerdoelen
Diverse klanttypologieën, gedrag en verwachtingen
Het DAS-model
Toegevoegde waarde van het inzetten van het DAS-model
Welk gedrag vertoon jij van nature? Wat is jouw effect op anderen en hoe beïnvloeden anderen jou?
Emotioneel bewustzijn, zowel bij jezelf als bij anderen.
Welke communicatiestijl past bij welk type? Effectieve reacties.
DAS-model in de praktijk incl. direct toepasbare handvatten om de leiding in het gesprek te behouden.
Oefenen aan de hand van praktijkcases.

Erkenning

Coniche heeft 7 jaar op rij meegedaan met het jaarlijkse Cedeo klanttevredenheidsonderzoek. In deze 7 jaar kwam Coniche uit op een gemiddelde klanttevredenheidsscore van 96,3%.

Op basis van klanttevredenheidsonderzoek onder gebruikers voorziet Cedeo in de behoefte aan inventarisatie en kwaliteitswaarborging bij de inkopers van opleidingen en andere HR-diensten. Cedeo is hét kenniscentrum op het gebied van HR-trends, onderzoekmethoden, auditing en kwaliteitsverbetering. De Cedeo-erkenning is hét keurmerk voor de hele Nederlandse HR-sector.

Neem contact op