Welke service strategie past eigenlijk het beste bij jullie?

Service strategie in 1 dag

Haal het maximale servicerendement uit klantcontact!

Als klantcontact professional weet je als geen ander welke impact het afhandelen van klantcontact heeft binnen de organisatie. Zo spelen er binnen een klantcontactomgeving genoeg operationele zaken die dagelijks de aandacht opeisen. Sta je jezelf weleens toe om uit deze operationele cirkel te stappen, om zo met het team te bepalen welke service strategie het beste past? Tijdens de workshop: service strategie in 1 dag laten wij je zien hoe je dit kunt realiseren.

Hoe vervelend is het om te zien dat wat de klant verwacht niet kan worden waargemaakt? En dan nog maar te zwijgen over het aantal kanalen dat wordt ingezet met een diversiteit aan servicebeloften. Conflicterende KPI’s waarbij de samenhang ver te zoeken is of verkoop-ondersteunende afdelingen die er hele andere servicedoelstellingen op na houden. Allemaal zaken die niet behulpzaam zijn om te komen tot een duidelijke service strategie.

Jouw service strategie in 1 dag!
Laten wij er duidelijk over zijn: om te overleven en het voortbestaan van jouw bedrijf veilig te stellen zal er een duidelijk omschreven service strategie beschikbaar moeten zijn. Daar waar het in de communicatie of het proces de klant raakt moeten alle verantwoordelijke afdelingen zijn aangesloten om gezamenlijk tot een service strategie te komen. Tijdens deze workshop nemen wij je mee in de volgende onderwerpen:

✓ Hoe komt een service strategie tot stand? Van definitie tot de totstandkoming;
✓ Hoe bepaal je nu precies de servicewaarden? Samen aan de slag met een inspirerend teamspel;
✓ Pakkende praktijkcases, zodat jij zelf kunt ervaren waar service strategie nu écht over gaat;
✓ Dominante drivers. Wat is het? En hoe bepaal je deze. Voorbeelden aan de hand van algemene cases en samen een klantreis doorlopen en scoren;
✓ Het samenbrengen van service rendement, servicewaarden en klantcontact strategie en bijbehorende bouwstenen;
✓ Kanaalstrategie: van definitie tot contacttypes en ook: voorkeurskanaal, ondersteunend kanaal en ongewenst kanaal.

Het resultaat, na deze workshop:
✓ Inzage in het belang van service voor jouw organisatie;
✓ Een aanzet tot servicewaarden en dominante drivers voor jouw organisatie;
✓ Inzage in de invloed van kanaalkeuze binnen jouw organisatie;
✓ Pakkende voorbeelden van contact- en kanaal strategieën.

Wat krijg je van ons mee
Op de dag zelf zorgt Coniche voor een Toolkit, zodat we direct aan de slag kunnen. Twee weken nadat de workshop heeft plaatsgevonden komt de consultant van Coniche bij je langs om de uitkomsten van de workshop te bespreken én ontvang je de uitwerking van de service strategie.

Doelgroep
Voor iedereen die verantwoordelijk is voor het domein “klantcontact”. Denk daarbij aan: manager customer service, marketing manager, manager sales, manager mid-office, manager buitendienst, manager kwaliteit en opleidingen.

Doorlooptijd
Voor aanvang van de workshop vindt er eerst een intake gesprek plaats. Na deze intake plannen wij een afspraak voor de workshop. Twee weken na uitvoering van de workshop komt de consultant van Coniche bij je langs om de eindevaluatie te bespreken.

Klinkt dit allemaal te omvangrijk? Dan is een inspiratiesessie van 2 uur ook mogelijk. Kijk hier voor meer informatie.

 

Wil je meer weten? Neem contact met ons op, we lichten het graag toe.

Kijk hier voor de ervaringen van ABN-AMRO