Nationale Klantcontact Week (NKW) 2021: 8-12 maart

Naast de waardering die bedrijven reeds hebben voor klantcontact medewerkers, willen we ook graag meer aandacht voor het vak klantcontact. Met deze week willen we zowel bij de organisatie zelf als bij de medewerker een bewustzijn creëren waarom het belangrijk is om de juiste en de beste mensen in het contactcenter te hebben. Een klantcontactcenter met waardevolle mensen die meer tijd besteden aan waardevolle contacten, is prettig voor de klant en voor de organisatie. Dát kan het verschil maken!

Klantcontact, een gaaf vak!

Klantcontact is een vak. De mensen die er écht goed in zijn, zijn vakspecialisten. Zij lossen problemen op, verwijzen klanten snel en efficiënt, helpen mensen verder en zorgen niet alleen voor tevreden, maar ook voor blije klanten! Klanten met een lach op hun gezicht, kunnen alleen geholpen zijn door klantcontact specialisten met een lach op hun gezicht. Klantcontact specialisten die gelukkig zijn in hun werk, die het naar hun zin hebben bij het bedrijf waarvoor ze werken, die iedere dag weer gemotiveerd zijn en ongelooflijk hard werken. Daarom mogen klantcontact medewerkers best wat vaker in het zonnetje worden gezet. Tijdens de Nationale Klantcontact Week worden ze erkend voor wie zij zijn: de specialisten die klanten gelukkig maken. En dat mag best eens flink gevierd worden!

Thema 2021

Voor dit jaar heeft de organisatie (Coniche & CCMA)gekozen voor een thema wat zowel actueel en relevant is en waar het uiteindelijk in ons vakgebied allemaal om gaat: verbinding. Als klantcontact professional maak je elke dag verbinding. Of dat nu telefonisch is of digitaal, je staat in verbinding met de klant. En niet alleen met de klant maar zeker ook met je team, je collega’s en je manager. In deze tijden van Corona en het vele thuiswerken, is het hebben van verbinding cruciaal. Zaken als gevoel van waardering, oprechte aandacht en interesse, maar ook een werk- of sociaal isolement, zijn zomaar wat woorden die ons allemaal bezighouden.

Daarom willen we tijdens de NKW 2021 stilstaan bij hoe jullie connected blijven én hoe jullie de connectie aangaan. Deel met je vakgenoten hoe jullie als team elke dag weer voor de ultieme verbinding gaan. En uiteraard, net zoals de afgelopen twee edities van de NKW, zal Instagram het kloppende hart van deze week zijn!

Wat gaan we doen?

De Nationale Klantcontact Week: de week om niet alleen onze waardering uit te spreken maar juist om intern en extern zichtbaar te maken dat klantcontact een ECHT vak is, sterker nog een GAAF vak… Een vak van verbinding!

Daarom willen we tijdens de NKW 2021 stilstaan bij hoe jullie connected blijven én hoe jullie de connectie aangaan. Deel met je vakgenoten hoe jullie als team elke dag weer voor de ultieme verbinding gaan. Je komt als aangemeld team daarom in aanmerking voor de volgende titel:

  • Hét Klantcontact Connect! Team van NL

Is jouw contactcenter aangemeld? Mooi! Dan gaan we er samen een mooie week van maken om alle klantcontact professionals en de teams in het zonnetje te zetten.

Wat kunnen jullie doen om deze titel in de wacht te slepen?

  • Volg het Instagram account @klantcontact_gaafvak
  • Maak filmpjes en foto’s (zo veel mogelijk!) waarin jullie als team laten zien hoe jullie invulling geven aan het thema van de NKW: Connect! Hoe zorgen jullie voor verbinding, met klanten, onderling en met de rest van de organisatie? Breng in beeld hoe jullie ‘connected’ blijven! Deel deze met ons op Instagram, tag in je bericht @klantcontact_gaafvak.
  • Op 11 maart bepaalt de jury de leukste inzendingen en wordt het winnende team op vrijdag 12 maart tijdens de Nationale Klantcontact Week bekend gemaakt.

De belangrijkste hashtags voor Instagram
#nkwconncect! #nkw2021 #eengaafvak #whatthevak

Programma Nationale Klantcontact Week 8-12 maart 2021

Het programma bestaat voornamelijk uit eigen invulling. Wij verzorgen gedurende de week inspiratie op het gebied van verbinding, verder is het vooral aan de teams zelf om op Instagram te laten zien hoe zij verbinding houden met elkaar. En daar zo creatief mogelijk in te zijn. Het gaat dus vooral om aandacht voor en met elkaar, én dat de medewerker deze week echt even in het zonnetje gezet wordt.

8 maart: kickstart NKW

  • Webinar ‘Connect!’ voor alle deelnemende teams georganiseerd door Coniche
  • Eigen invulling: Feestje en aandacht voor het gave vak op alle contactcenters

9, 10 en 11 maart: make your own party!

  • Eigen invulling: Feestje en aandacht voor het gave vak op alle contactcenters

12 maart: wrap-up NKW & prijsuitreiking

  • Wrap-up NKW georganiseerd door Coniche
  • Bekendmaking hét Connect! Team van Klantcontact NL
  • Eigen invulling: Feestje en aandacht voor het gave vak op alle contactcenters

Aanmelden

Ben je enthousiast? Klik dan hier om jouw team(s) aan te melden voor de NKW 2021!

Heb je vragen?

Neem contact op met Melike Karatas via m.karatas@coniche.nl of 0633179747.