De afgelopen 15 jaar heb ik veel ervaring opgedaan binnen de klantcontact-branche. In verschillende klantadviseur-functies bij 2 grote banken, als accountmanager bij een ontwerp- en communicatiebureau en als teammanager bij ABN AMRO.

Wat ik bovenal meeneem aan waardevolle herinneringen is het contact met mensen. Klanten, opdrachtgevers, collega’s: allemaal hebben we onze eigen dromen, wensen en uitdagingen. Pas als we dieper kijken dan de klantvraag kunnen we elkaar echt verder helpen.

Interpersoonlijke communicatie is niet alleen van groot belang voor de klantrelatie, maar ook in zijn algemeenheid in de hedendaagse maatschappij. Daarom ben ik ervan overtuigd dat klantcontact een vak is wat je veel meer kan brengen dan een inkomen en een mooie startpositie binnen een bedrijf.

Als trainer houd ik me graag bezig met het proces van bewustwording: hoe doe je het op dit moment? Waarom doe je dat? Wat is het resultaat van wat je doet? En waarom wil je dat veranderen? Om vervolgens te kijken waar de verbeterslag gemaakt kan worden en op welke manier. Altijd vanuit positiviteit en met de gedachte dat iedereen op zijn eigen manier waardevol is of kan zijn.

2 eigenschappen die mij kenmerken: energiek en persoonlijk.