Je eigen CS Academy
Een klant leren kennen kost tijd. De primaire behoefte is meestal direct zichtbaar maar om daarna echt te kunnen inspelen op de behoeftes van de klant vergt tijd en inzicht. Als je dit inzicht kan creëren, heeft dit als groot voordeel dat je je dienstverlening veel gerichter kan afstemmen op de behoeftes van je klanten.
Het is dus belangrijk dat je je medewerkers faciliteert om het klantbeeld zo duidelijk mogelijk te krijgen. Continu ontwikkelen is hierin de sleutel.
Ook NVWA heeft ervoor gekozen om de samenwerking met ons voor de ontwikkeling van de medewerkers voor de lange termijn vast te leggen. We zijn hier bijzonder trots op.
Waarom een Academy?
Medewerkers ontwikkelen, trainen en opleiden kost tijd en geld. Het is dan ook belangrijk om dit zo efficiënt en effectief mogelijk in te richten. Wij ontwikkelen daarom jouw Customer Service Academy op maat! Het doel van een Customer Service Academy is om customer service professionals gericht te ontwikkelen binnen het vak van klantcontact. Binnen de Academy houden we rekening met de wensen en mogelijkheden van de organisatie en de medewerker zelf. Vooraf is duidelijk welke carrièrekeuzes de medewerker kan maken en welke opleiding hierbij past. Dit maakt de organisatie aantrekkelijk voor nieuwe medewerkers en zorgt ervoor dat bestaande medewerkers gericht aan hun carrière werken. Zij blijven zo aantrekkelijk voor de arbeidsmarkt zowel intern als extern.
Coniche heeft een breed portfolio op het gebied van klantcontact en kan organisaties ondersteunen daar waar de expertise en/of capaciteit ontbreekt. Op deze wijze wordt de ontwikkeling van medewerkers elk jaar weer geborgd.
Alle trainingen binnen één Academy
De bestaande interne trainingen en opleidingen van jouw organisatie zijn ook onderdeel van de Academy. Zo hebben medewerkers en managers één opleidingshuis waar alles op het gebied van Customer Management-training en -opleiding samenkomt.
Verschillende leervormen
Een Customer Service Academy bestaat uit een blended opleidingsportfolio op maat met o.a. klassikale trainingen, webinars, interactieve e-learnings, (praktijk)opdrachten en coaching.
Verplicht versus niet-verplicht
Er wordt bepaald wat verplichte en niet-verplichte onderdelen zijn om zo meer keuze te creëren. Zo kunnen trainingen gericht op kennis en vaardigheden noodzakelijk voor een functie verplicht worden gesteld. Daarnaast kunnen andere trainingen voor latere doorgroei of persoonlijke ontwikkeling op vrijwillige basis worden gevolgd.
Resultaat
Het resultaat van het implementeren van een Academy is:
- een volledig trainingsaanbod, op verschillende niveaus
- pro-activiteit en zelfredzaamheid van de medewerkers
- verhoogde inzetbaarheid van de medewerkers voor de organisatie
- een aantrekkelijke werkgever die laat zien ontwikkeling serieus te nemen
- een leven lang leren en cv building voor de medewerkers
- medewerkers die jouw klant op een persoonlijke en klantgerichte wijze service bieden
Uiteindelijk komt alles bij elkaar in een Customer Service Academy waarbij de basis bestaat uit verplichte training en/of e-learning en er vervolgens een vaststaand of vrijstaand leerpad per medewerker of per klantsegment/ functiegroep wordt doorlopen.
Zomaar een cursus volgen is vaak te generiek. Bovendien kost opleiding en training voor medewerkers tijd en geld. Daarom zoek je een oplossing om de medewerkers zich incompany te laten ontwikkelen. Persoonlijk en specifiek gericht op jouw business en doelstellingen.
Dit is waarom wij op maat Customer Service Academy’s ontwikkelen. Een op maat gemaakte Academy bestaat uit een opleidingshuis waarin trainingen, e-learnings, (praktijk)opdrachten en coaching een onderdeel kunnen zijn. Tevens kunnen bestaande opleidingen en trainingen een plek krijgen in het opleidingshuis. Het is een veilige plek om te leren, ontwikkelen en om te groeien van beginnend medewerker tot ervaren en multi-inzetbaar lid van het team. Een opleidingshuis gaat uit van de individuele medewerker die zijn eigen ontwikkelpad kiest en regie voert op zijn eigen ontwikkeling. Het is ook mogelijk om een gedeelte van het opleidingshuis verplicht te stellen voor alle medewerkers die klantcontact hebben.
Essent Operations Academy
Een op maat gemaakte leerweg opzetten voor alle medewerkers met klantcontact: Essent Zakelijk deed het ook. Met de Essent Operations Academy kwam er structuur in het opleidingsaanbod én werd geborgd dat iedereen (echt iedereen!) zich continu blijft ontwikkelen.
Laat je e-mailadres achter en ontvang het volledige interview direct in je mail!
Wil je meer weten over een eigen Academy? Neem contact op met Stephen, we lichten het graag toe.