Train-de-Trainer – Didactische vaardigheden
Geef je regelmatig training, maar heb je meer hulp nodig bij het opzetten van een structureel programma? Krijg je uit de organisatie vaak een trainingsvraag die nog niet helemaal duidelijk is? Deze training van Coniche helpt je structuur aan te brengen en de vraag uit de organisatie te vertalen naar een goed trainingsprogramma met optimaal leerresultaat!
Inhoud
Na de training kun je vanuit een trainingsvraag een programma schrijven. Ben je op de hoogte van de diverse didactische werkvormen die je voor verschillende leerstijlen toe kunt passen én kun je een praktijk- en resultaatgerichte training ontwikkelen en geven.
Locatie & Kosten
De training kan online, incompany of bij ons in Amersfoort worden gegeven.
Al onze trainingen worden op maat gemaakt. Het aantal exacte trainingsdagen en het definitieve programma worden op basis van de intake aangepast naar behoefte. Voor de kosten van een incompany training kun je het beste contact met ons opnemen zodat we de mogelijkheden kunnen bespreken.
Deze tweedaagse training start om 09:00 uur en duurt tot 16:30 uur.
Programma
Via het principe “Voordoen- Samendoen- Zelfdoen” kunnen interne trainers zelf de medewerkers trainen: nu én in de toekomst! Middels een tweedaags trainingsprogramma gaat een trainer van Coniche aan de slag met de interne trainers.
Voordoen:
De eerste dag zullen de trainingen die reeds worden gegeven doorgesproken worden met de interne trainer(s). Bovendien legt de Coniche trainer steeds de nadruk op de door hem/haar aangehouden opbouw en didactische werkvormen in trainingen en geeft het ‘goede voorbeeld’.
Samendoen:
De trainer van Coniche neemt de interne trainers mee in de theorie en praktijk die van grote toegevoegde waarde is voor de medewerkers. Ook wordt er op dat moment met hen de gemaakte keuzes in een training doorgesproken: hoe breng je (klantcontact)vaardigheden over, welke werkvorm sluit het beste aan op welk moment en hoe ga je om met de groepsdynamica?
Zelfdoen:
Tijdens de tweede dag staat het train-de-trainer gedeelte centraal: hoe kan de trainer zijn/haar eigen trainingen in de praktijk zelf verzorgen, wat is daarvoor nodig en hoe kan dit uniform worden opgepakt zodat een dergelijk trainingstraject ook duurzaam wordt geborgd? Op deze dag gaan we ook aan de slag met het opstellen van een trainersmanual en een programma, werken we aan cases en brengen de interne trainers het geleerde direct in de praktijk.
Erkenning
Coniche heeft 7 jaar op rij meegedaan met het jaarlijkse Cedeo klanttevredenheidsonderzoek. In deze 7 jaar kwam Coniche uit op een gemiddelde klanttevredenheidsscore van 96,3%.
Op basis van klanttevredenheidsonderzoek onder gebruikers voorziet Cedeo in de behoefte aan inventarisatie en kwaliteitswaarborging bij de inkopers van opleidingen en andere HR-diensten. Cedeo is hét kenniscentrum op het gebied van HR-trends, onderzoekmethoden, auditing en kwaliteitsverbetering. De Cedeo-erkenning is hét keurmerk voor de hele Nederlandse HR-sector.
Doelgroep
Voor iedereen die trainingen in klantcontact verzorgd!
Waarom Coniche
Coniche werkt met bewezen trainingsmethodieken zoals Dance®, ‘Memory Anchoring’ en HIIT, welke wij grotendeels zelf ontwikkeld hebben en die zorgen voor een inclusieve trainingsopzet voor alle deelnemers. De insteek van onze trainingen is om altijd dicht op je eigen praktijk te leren.
Hoe dan? De trainers van Coniche hebben zelf jarenlange ervaring in klantcontact operaties. We spreken de taal van zowel de leidinggevenden als de medewerkers en kennen de knelpunten. Onze ervaring bij veel verschillende opdrachtgevers helpt ons om verder te gaan dan de initiële trainingsvraag.
Neem contact op