Post-hbo CEM Customer Experience Management

8 maanden
€ 7500
N.v.t.
De Poort 42, Houten

De opleiding voor professionals die zelf concreet vorm willen geven aan de succesvolle implementatie van Customer Experience Management en die meer kennis en ervaring op willen doen!

Studenten waarderen de module Customer Experience Management met gemiddeld een 8,9!


Inhoud

Customer Experience Management is het vakgebied dat zich bezighoudt met het in kaart brengen en optimaliseren van de klantervaring. In deze opleiding maak je kennis met de verschillende aspecten die deze totaalervaring beïnvloeden. Denk hierbij aan de psychologische aspecten (klanten handelen niet altijd rationeel), de financiële aspecten (is het rendabel om te werken aan verbetering van de ervaring), de techniek (hoe kun je techniek inzetten om de ervaring te verbeteren?) en de organisatie (hoe krijg je collega’s mee?). Wij geloven sterk in een fact-based-aanpak: data moeten de basis vormen voor het inrichten en optimaliseren van klantreizen. Data moeten niet verstikkend werken, maar de praktijk laat zien dat vooral de onvoorspelbaarheid van klantgedrag het noodzakelijk maakt om goed onderbouwd te experimenteren en implementeren.

De opleiding duurt 8 maanden. De praktijkopdracht met minimaal €10.000 rendement voor de eigen organisatie wordt ook binnen deze 8 maanden uitgevoerd.

De colleges zijn ook los te volgen. Neem contact op voor de mogelijkheden.

Locatie & Kosten

De opleiding vindt plaats in Houten, in ‘Het Oude Stadhuys’, De Poort 42.

De kosten voor de opleiding zijn: €7500 exclusief 21% btw.
De kosten van €250 voor de studieboeken zit niet bij de prijs inbegrepen.

De colleges zijn tweewekelijks en inclusief lunch of diner.
Dagen en tijden zijn onder voorbehoud.

De eerstvolgende startdatum is: 10 maart 2020.

Programma

Customer Experience Management

  • Introductie van de opleiding & het Customer Experience Raamwerk
  • Intervisie – Onderwerp/Plan van aanpak
  • Customer Experience als strategie
  • De psychologie van CEX
  • Fact-based Customer Journeys
  • Methodologie | Business Research
  • De rol van data en intelligence bij CEX
  • De ROI van CEX
  • Omnichannel CEX
  • Projectmanagement | Implementatie van verbeterplannen | Presenteren Pva
  • CEX in de praktijk
  • (persoonlijk) Leiderschap
  • CEX verbeteren, hoe dan?
  • Gastheerschap
  • Theorie Examen 1

Quality Management

  • Continu verbeteren en inzicht in kwaliteitsmodellen
  • Customer Experience Management en jouw rol als manager daarin
  • Kennismanagement
  • Learning & Development
  • Wet- en regelgeving; o.a. privacy en arbeidstijdenwet
  • Klantcase Customer Management in de praktijk
  • Verandermanagement
  • Theorie Examen 2

Finance

  • Finance de basis; Interpreteren van financiële rapportages en kengetallen
  • Hoe kom je tot goede performance indicatoren & budgettering
  • Theorie: Hoe maak ik een goede business case? (incl. investeringsbeslissingen)
  • Werkcollege: business case in de praktijk
  • Intervisie – Eindopdracht
  • Werkcollege: Maak je eigen business case I
  • Werkcollege: Maak je eigen business case II
  • Overtuigend presenteren van je business case
  • Theorie Examen 3

Doel van deze opleiding is om op basis van een solide theoretische onderbouwing de student de tools te geven om hier in de praktijk ook echt mee aan de slag te gaan.

De opleiding bestaat uit 15 collegedagen waarin je interactief aan de slag gaat met de Customer Experience van jouw klanten, daarnaast schrijf je een concreet verbeterplan voor je eigen organisatie.

Erkenning

Deze SPHBO (Stichting Post HBO) goedgekeurde registeropleiding is geaccrediteerd door PEEAC van FEDMA en is geregistreerd bij CPION (Centrum voor Post Initieel Onderwijs Nederland). Wanneer je de hele opleiding volgt en je eindopdracht succesvol verdedigt, ontvang je het erkende diploma ‘Customer Experience Management’.

Toelatingseisen

– Minimaal HBO-werk- en denkniveau
– 3 jaar aantoonbare werkervaring op het juiste niveau (d.m.v. referenties)
– Goede kennis van de Engelse taal in woord en geschrift
– Intake incl assessment maakt deel uit van de toelatingsprocedure

Doelgroep

Professionals die zelf concreet vorm willen geven aan succesvolle implementatie van customer experience management en managers die meer kennis en ervaring op willen doen zodat zij hun eigen mensen beter kunnen aansturen op dit vakgebied

Resultaat

Doel van deze opleiding is om op basis van een solide theoretische onderbouwing de student de tools te geven om hier in de praktijk ook echt mee aan de slag te gaan. Vergroot je kennis en vaardigheden, bouw je netwerk uit en geniet mee van de ervaringen van jouw medestudenten. Na elk college ervaar je direct rendement voor jezelf, je organisatie en je klant.

Waarom Coniche

#1 Veel studenten van de Coniche Business School  hebben inmiddels carrière gemaakt
#2 Oud studenten van de Coniche Business School beoordelen onze opleiding(en) met “zeer goed”
#3 Door onze kleinschalige opzet kunnen wij veel persoonlijke aandacht aan de groei en toekomst van jou als student besteden
#4 Door onze klantfocus en specialisatie is elke opleiding van bewezen topkwaliteit!
#5 Erkende opleiding: diploma’s zijn waardevast en zijn zowel nationaal als internationaal erkend
#6 De praktijkopdrachten die jij tijdens deze opleiding maakt, dienen minimaal € 10.000,- op te leveren voor de eigen organisatie
#7 Onze opleidingen zijn modulair opgebouwd. Je kunt dus je eigen opleiding samenstellen, of de volledige opleiding volgen.

Download brochure

Schrijf je in