Training: Omgaan met weerstand & weerbaarheid
Leer om te gaan met weerstand in klantcontact en jezelf weerbaarder op te stellen met de training 'Omgaan met weerstand & weerbaarheid' van dé specialist in Klantcontact: Coniche. De training is geschikt voor iedereen die telefonisch klantcontact heeft. Denk hierbij aan een klantenservice of callcenter omgeving. Ook voor medewerkers die face-to-face klantcontact hebben zoals aan een balie, in een winkel of aan de deur is deze training geschikt.
Inhoud
Het dagelijkse contact met jouw klanten is bepalend voor klanttevredenheid. De online reviews maken dit vaak pijnlijk duidelijk. Beter klantcontact leidt niet alleen tot enthousiaste klanten en betere reviews maar ook minder klachten en meer omzet. Maar welke training en begeleiding krijg jij als medewerker nu eigenlijk als het op weerbaarheid aankomt?
De trainers leren jou in de training ‘Omgaan met weerstand & weerbaarheid’ hoe je meer zelfredzaam kan zijn.
Hoe je snel en adequaat kan inspelen op emoties van anderen. Hoe je escalaties kan voorkomen en hoe respectvol te blijven communiceren, maar ook nee te durven zeggen. Het resultaat helpt jou, je collega’s, jouw organisatie en elke klant die je spreekt.
Omgaan met weerstand richt zich op het effectief reageren op emoties en het voorkomen van escalaties in klantcontact, zowel telefonisch als face-to-face.
De training “Omgaan met weerstand & weerbaarheid” is bedoeld voor iedereen die klantcontact heeft, of dit nu telefonisch is (bijvoorbeeld in een contactcenter) of face-to-face (bij een balie, in een winkel, of aan de deur).
Locatie & Kosten
De training wordt in 1,5 dag bij ons op locatie, in Het Eemklooster te Amersfoort verzorgd.
Op dag 1 ga je met de trainer aan de slag met de diverse aspecten van het omgaan met weerstand, en wisselen theorie en praktijk elkaar af.
Een week later zien we je graag weer terug in het Eemklooster, ditmaal om het besprokene en meegemaakte samen met een trainingsacteur goed in de praktijk te oefenen
Het gaat on jouw voorbeelden, jouw praktijksituaties, want onze trainingen zijn altijd gericht op wat jij dagelijks meemaakt en waar jij beter in wilt worden.
Deze 2e dag is alleen een ochtend.
De kosten zijn €1199,- per persoon, voor 1,5 dag training, inclusief lunch en materiaal.
Trainingsdata open inschrijving:
- 20 november 2025 (hele dag) & 27 november 2025 (halve dag)
Programma
Belangrijkste aspecten van de training:
- Zelfredzaamheid: Leren hoe je zelfstandig kunt handelen in situaties met weerstand.
- Emotieregulatie: Effectief reageren op emoties van anderen en de eigen emoties beheersen.
- Escalatiepreventie: Technieken leren om escalaties te voorkomen.
- Communicatie: Respectvolle communicatievaardigheden ontwikkelen, inclusief het assertief zijn.
- Nee durven zeggen: Leren om op een respectvolle manier “nee” te zeggen.
De training van is specifiek gericht op het vergroten van de weerbaarheid en het bieden van praktische handvatten om effectief om te gaan met weerstand in diverse klantcontactomgevingen.
Erkenning
Coniche heeft 7 jaar op rij meegedaan met het jaarlijkse Cedeo klanttevredenheidsonderzoek. In deze 7 jaar kwam Coniche uit op een gemiddelde klanttevredenheidsscore van 96,3%.
Op basis van klanttevredenheidsonderzoek onder gebruikers voorziet Cedeo in de behoefte aan inventarisatie en kwaliteitswaarborging bij de inkopers van opleidingen en andere HR-diensten. Cedeo is hét kenniscentrum op het gebied van HR-trends, onderzoekmethoden, auditing en kwaliteitsverbetering. De Cedeo-erkenning is hét keurmerk voor de hele Nederlandse HR-sector.
Doelgroep
Voor iedereen die het lastig vindt om, om te gaan met weerstand en zichzelf weerbaarder wil opstellen. Dit kan zijn met telefonisch klantcontact zoals een klantenservice of callcenter omgeving en voor iedereen met face-to-face klantcontact zoals aan een balie, in een winkel of aan de deur.
Resultaat
Leren om jezelf weerbaarder op te stellen en om te gaan met weerstand leidt tot enthousiaste klanten, betere reviews, minder klachten en meer omzet.
Waarom Coniche & Lirin
Coniche werkt met bewezen trainingsmethodieken zoals Dance®, ‘Memory Anchoring’ en HIIT, welke wij grotendeels zelf ontwikkeld hebben en die zorgen voor een inclusieve trainingsopzet voor alle deelnemers. De insteek van onze trainingen is om altijd dicht op je eigen praktijk te leren.
Hoe dan? De trainers hebben zelf jarenlange ervaring in klantcontact operaties. We spreken de taal van zowel de leidinggevenden als de medewerkers en kennen de knelpunten. Onze ervaring bij veel verschillende opdrachtgevers helpt ons om verder te gaan dan de initiële trainingsvraag.