Commerciële adviesvaardigheden

1 dag
Op aanvraag
4-12
Incompany of De Poort 42, Houten

Leer werken vanuit een commerciële gedachte: leer signalen te zien en te vertalen naar een passend advies voor jouw klant.


Inhoud

Na deze training heb je inzicht in service en adviserend verkopen. Het belang van jouw rol in de klantketen is helder en je kunt de klant goed adviseren. Je weet de klantbehoefte helder te krijgen, hebt de koopmotieven inzichtelijk, stelt de ordervraag en houdt regie in elk gesprek. Je maakt kennis met het principe van ‘first time right in service’ door eigenaarschap van de klantvraag te voelen.

Locatie & Kosten

De training kan incompany worden gegeven of bij ons in Houten, in ‘Het Oude Stadhuys’, De Poort 42. De aangegeven studiebelastingsuren en het programma vormen een advies en kunnen op basis van een intake worden aangepast naar behoefte. Voor de kosten van deze training kun je het beste contact met ons opnemen zodat we de mogelijkheden kunnen bespreken.

Programma

Bij aanvang van de training inventariseert de trainer welke persoonlijke leerdoelen er per deelnemer zijn, zodat hier tijdens de training op kan worden ingespeeld. Uiteraard is dit een voorbeeldprogramma en kunnen de onderwerpen naar wens en behoefte worden aangepast.

Dagdeel 1
Persoonlijke leerdoelen
Wat versta jij onder service, kwaliteit en efficiency en hoe sluiten ‘First Time Right’ en
eigenaarschap van de klantvraag hierop aan?
Je bent aangenomen het probleem op te lossen, punt? Waarom is het leuk?
De fases in de klantcontactketen en jouw rol daarin.
Informeren en adviseren realiseert tevredenheid en verkoop.
Hoe bereik je het beoogde resultaat?
Hoe herken je koopsignalen en vertreksignalen?
Cases: informeren = verkopen
Feedback & Intervisie
 
Dagdeel 2
Hoe reageer je zelf als iemand je geen goed advies geeft?
Hoe vertaal je klantgerichtheid en verkopen naar je eigen werk?
Cases: goed advies = verkopen
Cases o.b.v. Klant typologieën
Waar begint en eindigt jouw verantwoordelijkheid?
Case: Je eigen plan van aanpak om klantgericht te informeren, adviseren en verkopen.

Erkenning

Alle bedrijfstrainingen van Coniche Business School zijn erkend door Cedeo en scoren meer dan 95% tevreden tot zeer tevreden klanten.

Op basis van klanttevredenheidsonderzoek onder gebruikers voorziet Cedeo in de behoefte aan inventarisatie en kwaliteitswaarborging bij de inkopers van opleidingen en andere HR-diensten. Cedeo is hét kenniscentrum op het gebied van HR-trends, onderzoekmethoden, auditing en kwaliteitsverbetering. De Cedeo-erkenning is hét keurmerk voor de hele Nederlandse HR-sector.

Neem contact op