Training: Commerciële adviesvaardigheden

1 dag
Op aanvraag
4-10
Incompany of in overleg in het Eemklooster, Amersfoort

Leer werken vanuit een commerciële gedachte: leer signalen te zien en te vertalen naar een passend advies voor jouw klant.


Inhoud

Na deze training van Coniche heb je inzicht in service en adviserend verkopen. Het belang van jouw rol in de klantketen is helder en je kunt de klant goed adviseren. Je weet de klantbehoefte helder te krijgen, hebt de koopmotieven inzichtelijk, stelt de ordervraag en houdt regie in elk gesprek.

Locatie & Kosten

De training kan online, incompany of bij ons in Amersfoort worden gegeven.

Al onze trainingen worden op maat gemaakt. Het aantal exacte trainingsdagen en het definitieve programma worden op basis van de intake aangepast naar behoefte. Voor de kosten van de training kun je het beste contact met ons opnemen zodat we de mogelijkheden kunnen bespreken.

Open inschrijving

Startdata voor open inschrijving 2024: 10 december 2024.

De training start om 09:00 uur en duurt tot 16:30 uur. De kosten voor de open inschrijving is € 699 per deelnemer exclusief 21% BTW.

Programma

Bij aanvang van de training inventariseert de trainer welke persoonlijke leerdoelen er per deelnemer zijn, zodat hier tijdens de training op kan worden ingespeeld. Uiteraard is dit een voorbeeldprogramma en kunnen de onderwerpen naar wens en behoefte worden aangepast.

Dagdeel 1
Persoonlijke leerdoelen
Wat versta jij onder service, kwaliteit en efficiency?
De fases in de klantcontactketen en jouw rol daarin.
Informeren en adviseren realiseert tevredenheid en verkoop.
Hoe bereik je het beoogde resultaat?
Hoe herken je koopsignalen en vertreksignalen?
Cases: informeren = verkopen
Feedback & Intervisie
 
Dagdeel 2
Hoe vertaal je klantgerichtheid en verkopen naar je eigen werk?
Van koopsignaal naar verkoopargument
Cases: goed advies = verkopen
Waar begint en eindigt jouw verantwoordelijkheid?
Case: Je eigen plan van aanpak om klantgericht te informeren, adviseren en verkopen

Erkenning

Coniche heeft 7 jaar op rij meegedaan met het jaarlijkse Cedeo klanttevredenheidsonderzoek. In deze 7 jaar kwam Coniche uit op een gemiddelde klanttevredenheidsscore van 96,3%.

Op basis van klanttevredenheidsonderzoek onder gebruikers voorziet Cedeo in de behoefte aan inventarisatie en kwaliteitswaarborging bij de inkopers van opleidingen en andere HR-diensten. Cedeo is hét kenniscentrum op het gebied van HR-trends, onderzoekmethoden, auditing en kwaliteitsverbetering. De Cedeo-erkenning is hét keurmerk voor de hele Nederlandse HR-sector.

Doelgroep

Voor iedereen die commerciële vaardigheden wil vergroten!

Resultaat

Na deze training ben je in staat om koop- en vertreksignalen beter te herkennen en om te kunnen buigen naar verkoopargumenten. Je kunt klantgerichtheid en verkopen vertalen naar je eigen werk. Je leert commerciële kansen in een contactmoment te herkennen en beter te benutten!

Waarom Coniche

Coniche werkt met bewezen trainingsmethodieken zoals Dance®, ‘Memory Anchoring’ en HIIT, welke wij grotendeels zelf ontwikkeld hebben en die zorgen voor een inclusieve trainingsopzet voor alle deelnemers. De insteek van onze trainingen is om altijd dicht op je eigen praktijk te leren.

Hoe dan? De trainers van Coniche hebben zelf jarenlange ervaring in klantcontact operaties. We spreken de taal van zowel de leidinggevenden als de medewerkers en kennen de knelpunten. Onze ervaring bij veel verschillende opdrachtgevers helpt ons om verder te gaan dan de initiële trainingsvraag.

Neem contact op