ROC Nijmegen: e-learning, training & coaching klantcontact

ROC Nijmegen is de opleider in de regio wat betreft mbo, vavo en Educatie. Het succes van de studenten staat centraal. De studenten zijn voor een groot deel afkomstig van het voortgezet onderwijs, maar betreft ook werkenden en werkzoekenden. De afdeling Communicatie & Marketing draagt zorg voor de interne communicatie, corporate communicatie, werving van studenten en het bevorderen van klantgerichtheid.

Carola Philipsen, Manager Communicatie & Marketing, heeft ervoor gekozen om de medewerkers van het Klant Contact Centrum (KCC) te faciliteren in hun ontwikkeling. Coniche heeft hiervoor diverse leerinterventies opgezet waarmee zij zich verder kunnen ontwikkelen in hun werk in klantcontact: Training HIIT, Klantgericht schrijven in e-mails, coaching on the job, coördineren leidinggeven en aanspreken op gedrag, coachen op kwaliteit, feedback geven en ontvangen en de e-learning belevingsgericht werken. 

Waarom hebben jullie voor deze trainingen gekozen?

“Het KCC is vaak de eerste kennismaking met ROC Nijmegen. We laten dan graag een klantvriendelijke indruk achter. Dat betekent dat we niet meer alle telefoontjes naar andere medewerkers doorsluizen als KCC, maar dat op een klantvriendelijke wijze het KCC op eenvoudige vragen het antwoord al formuleert. De trainingen waren ter ondersteuning van deze verandering.”

Wat is het resultaat geweest van deze trainingen en hoe hebben de medewerkers dit ervaren?

“De medewerkers van het KCC voelen zich zelfverzekerder om vragen te beantwoorden en weten wat de organisatie van hen verwacht als het gaat om klantgerichtheid. De medewerkers waren blij met de trainingen. Voor een paar medewerkers was het best spannend. Zij moesten hun werk ‘anders’ gaan invullen. Maar zij hebben het heel goed opgepakt.”

Waarom hebben jullie gekozen voor Coniche?

“In de samenwerking met Coniche heb je weinig woorden nodig. Coniche voelt goed aan waar je als organisatie behoefte aan hebt en maakt dit ook waar.”

Benieuwd naar ons trainingsaanbod?

Ja, ik wil graag meer weten.