Zakelijke communicatie (schriftelijk)

1 dag
Op aanvraag
4-12
Incompany of De Poort 42, Houten

Leer op een klantgerichte manier en passend bij jouw organisatie, een mail schrijven of gespreksaantekeningen maken in het Nederlands of Engels.


Inhoud

Na deze training heb je jouw kennis van de schriftelijke vaardigheden in de Nederlandse of Engelse taal niet alleen opgefrist, maar kun je ook kort en bondig memo’s en/of aantekeningen maken. Daarnaast weet je positief en actief taalgebruik te hanteren in mondeling en schriftelijk klantcontact. Zo begrijpen klanten jou sneller en reageren ze positiever op je boodschap.

Locatie & Kosten

De training kan incompany worden gegeven of bij ons in Houten, in ‘Het Oude Stadhuys’, De Poort 42. De aangegeven studiebelastingsuren en het programma vormen een advies en kunnen op basis van een intake worden aangepast naar behoefte. Voor de kosten van deze training kun je het beste contact met ons opnemen zodat we de mogelijkheden kunnen bespreken.

Programma

Bij aanvang van de training inventariseert de trainer welke persoonlijke leerdoelen er per deelnemer zijn, zodat hier tijdens de training op kan worden ingespeeld. Uiteraard is dit een voorbeeldprogramma en kunnen de onderwerpen naar wens en behoefte worden aangepast.

Dagdeel 1
Persoonlijke leerdoelen
Grammatica opfrissen
Vervoegen van werkwoorden
Onregelmatige werkwoorden
Samenstellingen
Enkelvoud/meervoud
Dat/wat; hen/hun
Als en dan
Hoofdzinnen en bijzinnen
Tijdgebruik en zinsopbouw bij klantcontact
Schrijf- of spreektaal
Ezelsbruggetjes
Cases en praktijk

Dagdeel 2
Spelling opfrissen, Vreemde woorden
Afkortingen
De meest voorkomende fouten
Positief woordgebruik in klantcontact
Klantgericht praten en schrijven
Kort en bondig praten en schrijven
Cases en praktijk organisatie richtlijnen
Jouw persoonlijke leerdoelen
Jouw persoonlijke actieplan

Erkenning

Coniche heeft 7 jaar op rij meegedaan met het jaarlijkse Cedeo klanttevredenheidsonderzoek. In deze 7 jaar kwam Coniche uit op een gemiddelde klanttevredenheidsscore van 96,3%.

Op basis van klanttevredenheidsonderzoek onder gebruikers voorziet Cedeo in de behoefte aan inventarisatie en kwaliteitswaarborging bij de inkopers van opleidingen en andere HR-diensten. Cedeo is hét kenniscentrum op het gebied van HR-trends, onderzoekmethoden, auditing en kwaliteitsverbetering. De Cedeo-erkenning is hét keurmerk voor de hele Nederlandse HR-sector.

Neem contact op