Woonpunt: training klantcontact, coaching & interim teamleider
“Ik ben Sigrid Dohmen en ik werk bij woningcorporatie Woonpunt in Maastricht. Daar vervul ik de functie van senior medewerker bij het KCC. Mijn takenpakket is heel breed. Denk bijvoorbeeld aan het maken van werkroosters, het coachen van de KCC medewerkers, het deelnemen aan een project dat het KCC raakt, maar ook vaak ad hoc zaken zoals het melden en opvolgen van een telefoniestoring, of het zorgen voor vervanging van een zieke medewerker. Woonpunt is een organisatie die volop in ontwikkeling is. Er werken enthousiaste en betrokken medewerkers. Natuurlijk gaat er ook weleens iets niet goed, en dan is het KCC de plek waar je dat als eerste merkt. Dat brengt uitdagingen met zich mee.
Ons KCC is tijdelijk aangestuurd door een interim teamleider via Coniche. Verder heeft het KCC een training in klantcontact gevolgd onder leiding van een trainer van Coniche. Diezelfde trainer coacht nu mij en mijn collega, om te kijken op welke onderdelen wij nog kunnen verbeteren. De trainingen die Coniche verzorgt zijn goed opgezet. Geen lappen theorie, maar naar behoefte theorie, en vervolgens direct daarmee aan de slag in de praktijk. Dan beklijft het veel beter. De medewerkers waren zeer te spreken over de training. Zowel over de inhoud van de training als over de trainer zelf. Iedereen heeft er punten uit gehaald om mee aan de slag te gaan. De samenwerking verloopt prima. Waar nodig is er ruimte om trainingen tussentijds bij te stellen qua inhoud.”