Gemeente Venlo: maatwerktraining ‘bewust klantcontact’

Simone San Martin, Kwaliteitsmedewerker bij Gemeente Venlo: “Coniche heeft voor ons een maatwerktraject samengesteld met als hoofddoel bewust klantcontact (DAS, 5a’s, Feedback, Webcare). Het opleidingsprogramma kwam tot stand door :

  • Het ophalen van de opleidingsbehoefte bij collega’s
  • Meeluisteren door de trainers van Coniche en hun waarnemingen m.b.t. mogelijke verbeterpunten
  • Monitoring van gesprekken en het advies van de kwaliteitsmedewerker

Het resultaat van de trainingen is dat er nu een team staat met een solide basis op het gebied van klantcontact. Daarnaast is het team weer bewust bezig met het klantcontact. De medewerkers hebben dit als erg positief ervaren, vooral omdat er echt werd ingegaan op praktijk situaties, waardoor dit zeer bruikbare trainingen waren. Collega’s zitten niet meer in standje “cruise control” maar zijn bewust bezig met de klant en de klantvraag. De samenwerking verloopt erg prettig. De trainers denken mee, adviseren daar waar nodig, waardoor we een top resultaat hebben weten te behalen.”

Kunnen wij jouw medewerkers ook helpen met bewust klantcontact? Neem gerust contact met ons op!