We kijken vooruit maar dit zijn onze roots

< Terug naar Coniche

Historie

Oprichting Coniche 

Al sinds 1994 richt Coniche zich op de analyse van strategische servicevraagstukken, de ontwikkeling van serviceprofessionals en -teams en het doorvoeren van veranderingen in organisaties, processen en systemen die de servicestrategie ten uitvoer moeten brengen.

Coniche staat voor COnsultancy in een Níche. Die niche is sinds de oprichting ruimer geworden, maar zeker niet minder specialistisch. Waar bij de oprichting het specialisme zich richtte op de op- en inrichting van callcenters, heeft zich dit door de jaren heen ontwikkeld tot een specialisme dat verder reikt dan het contactcenter alleen. Het belang van service voor organisaties neemt alsmaar toe en de impact op kosten, loyaliteit en nieuwe omzet lopen in die pas mee. Dit vraagt om meer dan alleen het optimaliseren van een contactcenter, maar om een volledig inzicht in wat service voor de strategie van een organisatie kan betekenen.

Coniche wil door het delen van kennis, kunde en het ontwikkelen van ondersteunende diensten organisaties helpen die grip te krijgen en te houden.

 

2013 Toevoeging Werving & Selectie door overname Accelerate International.

Het succes van een organisatie staat of valt met het niveau van de mensen die er werken. En omdat het aantrekken van de juiste persoon op de juiste plaats per definitie zeer veel zorg vereist, ondersteunt en adviseert Accelerate International organisaties bij het rekruteren van de beste mensen. Accelerate International richt zich op de specifieke werving en selectie en executive search voor specialistische functies binnen Customer Management.

Door de bundeling van de krachten tussen Coniche en Accelerate kunnen we nu ongeacht de vorm (vast of interim) de juiste persoon aanbieden aan onze opdrachtgevers.

 

2015 Toevoeging training en Opleidingen door overname Philipse Business School en School for Customer Management

Maatwerktrainingen op het gebied van Customer Management

Philipse Business School is sinds 1984 dé autoriteit in trainingen en opleidingen op het gebied van klantrelaties en klantmanagement. De kracht ligt in opleidingen en trainingen op het snijvlak van marketing, verkoop, care en service. Wij noemen dit overkoepelende vakgebied ‘Customer management’. Het portfolio omvat maatwerktrainingen als ook een ruim aanbod van trainingen en workshops via open inschrijving. Ook verzorgen wij erkende opleidingen op MBO 3 en MHBO niveau. Philipse Business School is o.m. ministerieel erkend als MBO.

HBO- en Executive MBA opleidingen

School for Customer Management is exclusief bedoeld voor (senior) management en ondersteunende functies. Binnen de school bieden we meerdere Post HBO-opleidingen en de internationaal erkende Executive MBA. De School is uniek in haar verbindende kracht tussen verschillende vakgebieden, afdelingen of departementen van organisaties. Bijvoorbeeld de organisatie van marketing, sales, customer care en technical services rondom de klant. Hierdoor draagt School for Customer Management concreet bij aan het verhogen van de integrale klantwaarde en dus aan het rendement van elke profit en non profit organisatie. School for Customer Management is o.m. ministerieel erkend als HBO.

 

April 2019 Rebranding naar 1 merk, Coniche

Philipse Business School en School for Customer Management veranderen hun naam in Coniche (Business School) om zo nog beter de krachten tussen de verschillende disciplines te combineren. Voor het optimaliseren van klantcontact wordt nu meer dan 25 jaar ervaring verenigd in één kennishuis.

 ‘Coniche weet van klanten’. Een slogan die de combinatie van onze kennis en aanpak, nuchter en oer-Hollands beschrijft.” Wij hebben de overtuiging dat ons vakgebied altijd in beweging is, op alle verschillende fronten. Dát is de reden waarom wij de kennispartner voor onze relaties zijn op het gebied van klantcontact; Coniche weet van klanten.

Lees hier het persbericht over de rebranding