Rien Brus is  Global Head of Customer Strategy bij Aegon en helpt de verzekeraar transformeren van een ‘productenbedrijf’ naar een ‘klantenbedrijf’. Over zijn successen én mislukkingen vertelt hij in zijn gastcollege bij Coniche Business School.

Wat maakt college geven bij Coníche Business School interessant?

“De studenten zijn ervaren professionals die bewust hebben gekozen voor een MBA op het gebied van customer management. Omdat het een kleine groep is, is er veel ruimte om elkaar uit te dagen, te discussiëren en vragen te stellen. Het gaat mij er niet om dat ik mijn slides afwerk, maar dat ze aan het einde van de dag het pand uitlopen met twee voorbeelden die in hun hoofd blijven hangen.”

Wat is jouw motivatie om les te geven?

“Voor mij is lesgeven ook leerzaam. Ik krijg in zo’n gastcollege soms slimmere en uitdagendere vragen dan binnen Aegon. Ze zetten mij echt aan het denken. Daarbij kan ik als expert veel leren van collega’s uit andere bedrijfstakken. Maar het hogere doel is: de wereld een beetje mooier maken voor klanten. Klinkt misschien zweverig, maar als ik mensen weet te enthousiasmeren om de wereld voor hun klanten mooier te maken, dan is dat mijn kleine, persoonlijke bijdrage aan een betere wereld.”