Ik begeleid dagelijks bedrijven in het (terug)vinden van de emotionele connectie met hun klanten.  Met meer dan 20 jaar brede marketing ervaring, met accenten in CRM en klantcontact, zie ik dat onbewuste emotie de drijvende kracht van ons handelen vormt.

Marketeers hebben de afgelopen decennia de waarde van rationele factoren overschat. Zaak om de emotionele dimensie terug in marketing te brengen. Gedreven door nieuwsgierigheid en me niet bindend aan vanzelfsprekendheden maak ik dit in mijn adviezen concreet toepasbaar en accountable. Ervaring heb ik opgedaan aan bureau zijde bij VODW marketing, was partner bij De Informatiegroep en heb ook aan de klantzijde ervaring opgedaan als Manager CRM bij Essent Energie.

Met Rhinovation begeleid dagelijks bedrijven met hun Marketing Strategy en Busines Transformation. De vorm en invulling zijn altijd op maat. Mijn rol kan variëren van adviseur, coach, tot projectverantwoordelijke en/of interim manager. Het einddoel is altijd het ontwikkelen en verbeteren van hechte relaties tussen jou en jouw klanten. Ik heb business strategy gestudeerd aan de AOG School of management (RuG) en een Bachelor degree in enginering. In mijn vrije tijd kook ik graag voor mijn gezin en vrienden, kijk te weinig films, en ga fietsen, skiën en zeilen.

Specialties: neuromarketing, branding, positionering, propositie ontwikkeling, segmentatie, databasemarketing, facial coding, marktonderzoek, kanaalstrategie, klantcontactstrategie, sales optimalisatie, customer journeys, service design thinking, levenscyclus management, retentie, klantbehoud, churn reductie.

Voor Coniche Business School verzorg ik het college “De Psychologie van CX”. Studenten kunnen van mij veel informatie in korte tijd verwachten. Geen theoretisch verhaal uit een boek maar ervaring vanuit de praktijk. Gebracht met veel enthousiasme hoor ik vaak terug en met interactie. Want: goede ideeën worden niet bedacht maar ontstaan in interactie met anderen.