#Dividendbelasting

Geschreven door Rik Bronswijk op 1 Mei 2018

Dotan met z’n trollenleger
Wielrenners met doping
Of een motortje in hun fiets
(Behalve team Sky uiteraard)
Sepp Blatter en de rest van de FIFA
Milli Vanilli, Vanessa
Autocue in zangstudio’s
Blurred Lines en andere ‘geleende’ muziek
Views kopen op Youtube
Likes kopen op andere social media
Onschuldige games blijken verslavende gokspellen
René Diekstra en Willem Vermeend
WhatsApp leest mee
WhatsApp luistert mee
Dikmakers in lightproducten
Paardenvlees verkocht als rundvlees
Kalfsleverworst zonder kalfslever
Staatsloterij trekt onverkochte loten
Verkiezingsfraude
@POTUS liegt bijna 10x per dag
Halbe drinkt koffie met Poetin
Sjoemelsoftware: nu ook verkrijgbaar op uw Porsche
Filters over je Insta
Facebook verkoopt data
De Kamer van Koophandel verkoopt data
Meld misdaad ANONIEM verkoopt data (ja, u leest het goed)

Ga zo maar door…

We liegen en bedriegen en we vinden het heerlijk. We blijven naar corrupte sport kijken. We kijken massaal naar TV-programma’s waarvan de winnaar bij voorbaat vast staat (u kunt nu stemmen!). Zijn alle deelnemers acteurs? Komt de winnaar uit de stal van de producer? Echt, je verwacht het niet hè.

Wie is de Mol? en MINDF#CK trekken miljoenen kijkers. We worden blijkbaar graag in de maling genomen. Is het onwetendheid, naïviteit of interesseert het ons gewoon geen moer? Google, navigatie, bonuskaart. Alles ligt op straat… Voor mijn pincode moet u me even een phising-mailtje sturen.

Ontkennen helpt: ‘in Nederland wordt niet op wedstrijden gewed’. We lachen om Noord-Korea: ‘allemaal nepnieuws’. We kopen voetbalshirtjes op vakantie: lekker goedkoop. Kinderarbeid? Wie zegt dat? We leerden ooit allemaal dat je niet mag jokken? We leerden later ook dat een leugentje om bestwil best ok is. Ging het daar misschien mis? Ik weet het niet, ik weet wel dat we met z’n allen flink de weg kwijt zijn.

Wat is nog echt, wat is fake? Wie kun je nog vertrouwen, wat kun je nog geloven?

Zijn de klantenreacties en boordelingen op vergelijkingssites ook door het bedrijf zelf geplaatst? ‘Wij van WC Eend’ maar dan digitaal en veel minder duidelijk. List en bedrog is van alle tijden. Herodotus beschreef in 425 voor Christus de Perzische Oorlogen. Die bleken later volledig uit zijn duim te zijn gezogen.

Rookgordijnen, windowdressing. Meer beloven dan je kan waarmaken. Al is de leugen nog zo snel… The proof of the pudding is in the eating. Het verschil wordt gemaakt in goede, eerlijke producten en dienstverlening. Misschien ben ik naïef maar ik blijf erin geloven. Transparant en oprecht. Zonder filters, zonder trollen, zonder (nep)duimpjes.

Vertel me wat je ervan vindt. Dan doe ik daar mijn voordeel mee. Of niet natuurlijk. Maar ik beloof dat ik het niet van de daken zal liegen en zal schreeuwen dat het gedrukt staat!

Reageren? Neem contact met ons op!