Een ‘branded’ Academy voor training en opleiding in klantcontact: structuur en een leven lang leren
Een op maat gemaakte leerweg opzetten voor alle medewerkers met klantcontact: Essent Zakelijk deed het. Met de Essent Operations Academy kwam er structuur in het opleidingsaanbod én werd geborgd dat iedereen (echt iedereen!) zich continu blijft ontwikkelen. Directeur Operations Joost Fröhlich: “Met een eigen Academy zeg je tegen je medewerkers: wij hechten hier waarde aan.”
Voorheen bepaalde de teamleider of iemand een opleiding ging volgen en welke dat moest zijn. Soms gaf een medewerker zelf aan dat hij op cursus of op training wilde. Ondertussen scoorde de afdeling Operations in het medewerkerstevredenheidsonderzoek laag op de stelling ‘ik kan mij voldoende ontwikkelen’ en waren kennis en vaardigheden bij sommige medewerkers verouderd.
Branding
“Het werd tijd om structuur aan te brengen in ons opleidingsaanbod”, zegt Joost Fröhlich. “Aan de ene kant om te borgen dat de kennis op peil blijft bij voldoende mensen. En ook om te zorgen dat iedereen zich continu kan blijven ontwikkelen.”
Vul je e-mailadres in en ontvang het interview in je mail
Of lees meer over de Customer Service Academy