De kweekvijver van nieuw WFM Talent

< Terug naar Recruitment

WFM Talent

Wij leiden jouw contactcenterplanner op, Coniche vergroot het aanbod van WFM-professionals, zodat je écht kunt kiezen.

Coniche geeft, in samenwerking met UWV en PlanMen, kandidaten de kans zich te ontwikkelen tot WFM-specialist. Veel klantcontactorganisaties hebben uitdagingen op het gebied van Workforce Management (WFM). Men moet communicatief vaardig, klant- en resultaatgericht zijn en ook nog eens andere mensen weten te motiveren. Pas dan ben je de ideale WFM-specialist. Alleen de vraag blijft: waar vind jij die ideale kandidaat?

Schaarste en klassieke profielen

Workforce management professionals zijn schaars. De reden daarvoor is dat er geen goede WFM-opleiding beschikbaar was en deze professionals on-the-job hun kennis moesten opdoen. Naast de beperkte instroom van nieuwe talenten, voldoet de huidige generatie WFM-professionals niet altijd aan de eisen die de toekomst stelt. Zeer goede communicatieve vaardigheden worden tegenwoordig bijvoorbeeld als onmisbaar beschouwd.

De opleiding vergroot aanbod en selecteert op vaardigheden

Coniche, UWV en PlanMen zijn in 2013 een opleiding gestart om WFM-professionals op te leiden. Naast het vergroten van het aanbod, kenmerkt deze opleiding zich in de selectie van kandidaten. Deze selectie is met name gericht op de vaardigheden die WFM-professionals nodig hebben in de toekomst. Op deze manier heb je als organisatie veel meer te kiezen.

Belangrijke kenmerken van de opleiding:

  • intensief theoretisch leerprogramma van 2 tot 3 weken;
  • 8 tot 10 weken intensieve training on-the-job binnen een contactcenter;
  • combinatie van theorie, communicatievaardigheden en praktijktoetsing;
  • intensieve coaching en begeleiding na afronding van de opleiding.

De belangrijkste voordelen voor jou als organisatie:

  • ruimere keuze uit kandidaten;
  • mogelijkheid om uitgebreid de geschiktheid  van de kandidaat te toetsen;
  • extra aandacht voor selectie op communicatieve vaardigheden;
  • kortere doorlooptijd van de selectie;
  • kennisinjectie voor de gehele planningsafdeling;
  • hogere loyaliteit van de WFM-specialist.

Heb je interesse in een WFM-stagiair of een opgeleide WFM-professional?

Verschillende organisaties gingen je al voor, waaronder De Telegraaf Media Groep, ASR, ANWB, Webhelp, Woningnet, Essent, Liander, Office Depot, NS en Xerox.

Voor een stageperiode vragen we een onkostenvergoeding van EUR 400 per maand. Voor een opgeleide WFM-professional geldt een reguliere werving & selectie vergoeding.

Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.

Lees hier een artikel waarin deelnemer Anne Martine van Buren haar ervaringen deelt.