STAP Training: Efficient communiceren
Verbeter je communicatieskills. Leer om te gaan met weerstand en om jezelf weerbaarder op te stellen met deze training van dé specialist in Klantcontact: Coniche.
Inhoud
Weet je niet hoe je de juiste vragen moet stellen of wil je meer grip krijgen op gesprekken die je voert?
Vind je het moeilijk om ‘nee’ te zeggen of om boze mensen te woord te staan?
Weet je niet goed hoe je een escalatie kunt voorkomen en wil je je communicatieskills verbeteren?
Leer om vanuit een klantgerichte houding gesprekstools en -technieken gestructureerd in te zetten, zodat je deze kunt gebruiken in gesprekken met verschillende typen mensen. Ook leren we je op een prettige, klantgerichte manier de leiding in gesprekken te houden.
De trainers van Coniche leren je hoe je snel en adequaat kunt inspelen op emoties van anderen. Hoe je escalaties kunt voorkomen en hoe je respectvol kunt blijven communiceren, maar ook hoe je nee kunt zeggen.
Deze training is een combinatie van klantgerichtheid, ‘Luisteren-Samenvatten-Doorvragen (LSD)’, referentiekader, gespreksstructuur, klanttypologieën en ‘Omgaan met weerstand & weerbaarheid’.
Deze training is geschikt voor iedereen die zijn of haar communicatieskills wil verbeteren!
Locatie & Kosten
De training wordt bij ons in Amersfoort gegeven.
Startdata voor open inschrijving 2023:
-26 mei, dag 2 op 1 juni 2023
-29 augustus, dag 2 op 5 september 2023
-26 september, dag 2 op 4 oktober 2023
De training start om 09:00 uur en duurt tot 16:30 uur. De kosten voor de open inschrijving is € 826,43 per deelnemer exclusief 21% BTW.
Programma
Bij aanvang van de training inventariseert de trainer welke persoonlijke leerdoelen er per deelnemer zijn, zodat hier tijdens de training op kan worden ingespeeld. Uiteraard is dit een voorbeeldprogramma en kunnen de onderwerpen naar wens en behoefte worden aangepast.
Een globaal overzicht van de onderwerpen die in de training aan bod kunnen komen:
- Klantgerichtheid en gesprekstools
- Jouw referentiekader
- Luister- en vraagtechnieken
- Ordenen & Samenvatten
- Klantgerichtheid en gespreksstructuur
- DANCE® structuur in communicatie
- Effectief communiceren
- Diverse klanttypologieën, gedrag en verwachtingen
- DAS-model in de praktijk incl. direct toepasbare handvatten om de leiding in het gesprek te behouden
- Weerstand: wat weet je ervan, hoe zit ik erin?
- Hoe herken en erken ik weerstand
- Culturele sensitiviteit
- Geweldloos communiceren
- Emotioneel bewustzijn, zowel bij jezelf als bij anderen
- Omgaan met onzekerheid en spanning, hoe maak hoe maak je emoties bespreekbaar?
Erkenning
Coniche heeft 7 jaar op rij meegedaan met het jaarlijkse Cedeo klanttevredenheidsonderzoek. In deze 7 jaar kwam Coniche uit op een gemiddelde klanttevredenheidsscore van 96,3%.
Op basis van klanttevredenheidsonderzoek onder gebruikers voorziet Cedeo in de behoefte aan inventarisatie en kwaliteitswaarborging bij de inkopers van opleidingen en andere HR-diensten. Cedeo is hét kenniscentrum op het gebied van HR-trends, onderzoekmethoden, auditing en kwaliteitsverbetering. De Cedeo-erkenning is hét keurmerk voor de hele Nederlandse HR-sector.
Doelgroep
Voor iedereen die zijn of haar communicatieve vaardigheden wil verbeteren!
Waarom Coniche
Coniche werkt met bewezen trainingsmethodieken zoals Dance®, ‘Memory Anchoring’ en HIIT, welke wij grotendeels zelf ontwikkeld hebben en die zorgen voor een inclusieve trainingsopzet voor alle deelnemers. De insteek van onze trainingen is om altijd dicht op je eigen praktijk te leren.
Hoe dan? De trainers van Coniche hebben zelf jarenlange ervaring in klantcontact operaties. We spreken de taal van zowel de leidinggevenden als de medewerkers en kennen de knelpunten. Onze ervaring bij veel verschillende opdrachtgevers helpt ons om verder te gaan dan de initiële trainingsvraag.
Neem contact op