Privacy Awareness voor Customer Service

1 dag
Op aanvraag
4-10
Online, incompany of het Eemklooster, Amersfoort

De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) , heeft ook een behoorlijke impact voor het werken in een klantcontact organisatie. Natuurlijk is het belangrijk om medewerkers en managers binnen de klantcontact organisaties op dit onderwerp te trainen, begeleiden en bewust te maken van de gevolgen van de AVG. Is jouw organisatie er klaar voor?


Inhoud

Coniche biedt praktische hulp, in de vorm van e-learning modules, workshops en coaching on the job. In de e-learning modules krijgt de medewerker alle regels uitgelegd aan de hand van praktijkvoorbeelden. Wat betekent de wet voor jouw werk? Hoe ga je bijvoorbeeld om met vragen van klanten over het “recht om vergeten te worden”? Welk antwoord past hier goed, en hoe zorg je dat de klant zich gehoord voelt, en je tegelijkertijd goed uitlegt wat dit betekent?

Maar ook voor managers betekent dit situaties die vragen om extra uitleg. Hoe ga je als manager om met het sturen op “minimale registratie” in de diverse klantsystemen, waar we de afgelopen jaren vooral zoveel mogelijk informatie van klanten hebben geregistreerd, om de klant zo goed mogelijk van dienst te zijn? En hoe ga je de service aan klanten borgen?

Zowel voor medewerkers als (team)managers is een training ontwikkeld die met praktijkvoorbeelden de wet AVG laat begrijpen en ook praktische handvatten aanreikt om teams hierop te laten managen.

Locatie & Kosten

De training kan incompany worden gegeven of bij ons in Amersfoort, in het Eemklooster, Daam Fockemalaan 22.

De aangegeven studiebelastingsuren en het programma vormen een advies en kunnen op basis van een intake worden aangepast naar behoefte. Voor de kosten van deze training kun je het beste contact met ons opnemen zodat we de mogelijkheden kunnen bespreken.

Programma

Zijn medewerkers goed voorbereid op vragen van klanten over de AVG? Zijn zij goed op de hoogte van de actuele wet- en regelgeving? Kunnen medewerkers goed uitleggen wat de wetgeving inhoudt, en het vertrouwen behouden van bestaande klanten?

Tijdens de training gaan medewerkers actief aan de slag met cases uit de werkpraktijk. Zo doen zij ervaring op met echte klantvragen op de specifieke inhoud, en zijn zij goed voorbereid op reacties van klanten.

Ook de teammanagers gaan ervaring opdoen in specifiek voor hun bedoelde workshops, waar het omgaan met bedrijfsspecifieke gegevens, maar ook het opslaan van medewerker gegevens uitgebreid aan bod komt. Ook het managen van medewerkers op deze manier van registreren van klantgegevens komt uitgebreid aan bod. Beide trainingen worden vanuit de praktijk ingericht.

Na het volgen van de training zijn medewerkers en managers op de hoogte van klant specifieke situaties en kunnen zij een beeld vormen van de actuele wetgeving gerelateerd aan de eigen werkpraktijk.

Erkenning

Coniche heeft 7 jaar op rij meegedaan met het jaarlijkse Cedeo klanttevredenheidsonderzoek. In deze 7 jaar kwam Coniche uit op een gemiddelde klanttevredenheidsscore van 96,3%.

Op basis van klanttevredenheidsonderzoek onder gebruikers voorziet Cedeo in de behoefte aan inventarisatie en kwaliteitswaarborging bij de inkopers van opleidingen en andere HR-diensten. Cedeo is hét kenniscentrum op het gebied van HR-trends, onderzoekmethoden, auditing en kwaliteitsverbetering. De Cedeo-erkenning is hét keurmerk voor de hele Nederlandse HR-sector.

Neem contact op