Customer Experience voor iedereen

12 weken
Op aanvraag
4-12
Incompany of De Poort 42, Houten

Belevingsgericht werken is het begrijpen van de customer experience van jouw klanten! Keuzedeel mbo met erkend certificaat op mbo 4-niveau!


Inhoud

De beleving die we hebben bij dienstverlening wordt wereldwijd steeds belangrijker. Door de ontwikkeling van deze ‘belevingseconomie’ worden er nieuwe eisen gesteld aan het gedrag van medewerkers. Vaardigheden om een beleving voor de gasten positief te beïnvloeden zijn nu essentieel. Deze verkorte opleiding geeft jou als medewerker of leidinggevende de juiste tools en mindset om customer experience binnen je organisatie echt in gang te zetten.

Belevingsgericht werken betekent dat je aan de slag gaat met het begrijpen van de customer experience van jouw klanten, gasten, zorgvragers of cliënten. Wat is voor hen nu klantgericht? Wanneer is een ervaring onvergetelijk? Welke toegevoegde waarde bied jij als het gaat om hospitality en hostmanship? Wat is ‘not done’ en wat doe je juist wel? Jouw gedrag en de manier waarop jij met jouw gasten in gesprek bent, zorgen voor meer beleving bij de dienstverlening en dus dat mensen terugkomen!

In het door ons ontwikkelde 12-weekse programma ‘Belevingsgericht werken’ ga je aan de slag met de customer experience van je eigen klanten. Door middel van klassikale lessen en zelfstudie vertaal je het belevingsconcept van de organisatie naar een plan van aanpak en voer je dit uit. Bij een positieve beoordeling ontvang je het welverdiende mbo-certificaat ‘Belevingsgericht werken’. Het behaalde resultaat wordt opgenomen in het diplomaregister.

Locatie & Kosten

De opleiding kan incompany worden gegeven of bij ons in Houten, in ‘Het Oude Stadhuys’, De Poort 42.

Voor onze BBL-opleidingen bestaat de mogelijkheid gebruik te maken van subsidieregeling praktijkleren. Voor de kosten van deze BBL-opleiding kun je het beste contact met ons opnemen zodat we de mogelijkheden met je kunnen bespreken.

Programma

In het door ons ontwikkelde 12-weekse programma ‘Customer Experience voor iedereen’ ga je aan de slag met de customer experience van je eigen klanten. Door middel van klassikale lessen en zelfstudie vertaal je het belevingsconcept van de organisatie naar een plan van aanpak en voer je dit uit. Bij een positieve beoordeling ontvang je het welverdiende mbo-certificaat ‘belevingsgericht werken’. Het behaalde resultaat wordt geregistreerd bij DUO.

Globale opzet van het programma
De lesstof is verdeeld over 3 thema’s. Tijdens klassikale lessen en met zelfstudie wordt theoretische kennis uit onderstaande thema’s aangedragen.

Kennis van de belevingseconomie
Leer over de achtergronden van de belevingseconomie. De definitie wordt helder gemaakt en je krijgt een beeld van het nut en de noodzaak.

Kennis belevingspsychologie
Leer over de achtergrond van de belevings-psychologie. Wat is het effect van bepaalde gedragingen op de beleving van anderen?

Gedrag
Binnen dit thema is alles gericht op het toepassen van acties en gedragingen die van invloed zijn op de beleving van gasten.

Naast deze thema’s krijg je handvatten om een Plan van Aanpak (PvA) op te stellen en een belevingsconcept van de organisatie naar een daadwerkelijk PvA te vertalen, dit uit te voeren en met meetbaar resultaat af te ronden.

De uitvoering van het PvA wordt ondersteund door praktijkopdrachten waarmee je direct met het geleerde aan de slag gaat. Klassikale sessies dienen ook als reflectiemoment waarbij de kennis en voortgang getoetst wordt en om van elkaars voortgang te kunnen leren.

Erkenning

Coniche Business School heeft als onderwijsinstelling de meeste ervaring in het erkend opleiden van contactcenter medewerkers in Nederland. Daarnaast is Coniche Business School de enige gespecialiseerde onderwijsinstelling in de sector klantcontact, die erkend is door het Ministerie OC&W.

Schrijf je in