Executive MBA module Leadership

7 dagen
€ 5600
N.v.t.
De Poort 42, Houten

Leer hoe je op inspirerende wijze moderne leiderschapsinzichten toepast in je organisatie en de organisatie rijker en weerbaarder kan maken in de sterk veranderende businessomgeving.


Inhoud

In deze module staan jouw ontwikkeling en die van de organisatie centraal. Je leert je eigen rol en je sterke en zwakke kanten kennen en leert deze in te zetten voor het succes van de organisatie. Daarnaast leer je organisaties en teams te begrijpen en de dynamische processen in teams te doorgronden. Welk type leider is nodig voor welke transformatie? En heb je dit zelf in huis? Leer hoe je op inspirerende wijze moderne leiderschapsinzichten toepast in je organisatie en hoe je een organisatie rijker en weerbaarder kan maken in sterk veranderende business-omgevingen. De MBA-module Leadership staat garant voor een spannende en intensieve persoonlijke ontwikkeling, waarvan jij en je team de positieve effecten elke dag zullen ervaren.

De opleiding bestaat uit 7 dagen verdeeld over 3 maanden. Deze module is onderdeel van de Executive MBA maar is ook los te volgen.

Kijk onderstaande video voor een korte toelichting op deze module van kerndocent Gerard van Vliet.

Locatie & Kosten

De opleiding vindt plaats in Houten ‘Het Oude Stadhuys’, De Poort 42.

De kosten voor de opleiding zijn: €5600 exclusief 21% btw.
De kosten van €250 voor de studieboeken zit niet bij de prijs inbegrepen.

De opleidingsdagen zijn 5x op een donderdag van 13.30 – 21.30 uur (inclusief examendag), incl. diner en 1x vrijdag/
zaterdag, incl. overnachting. Dagen en tijden zijn onder voorbehoud.

De basislocatie voor onze colleges is onze collegezaal aan De Poort 42 in Houten. Hiervan kan afgeweken worden wanneer wij de studenten een nog betere of leukere leerervaring kunnen bieden. Bij het begin van de collegereeks, de week voor het 1e college, worden tijden en locaties definitief gemaakt.
Om dezelfde reden van inspiratie en enthousiasme starten wij met de colleges wanneer er zich 8 of meer studenten (max 14) hebben ingeschreven, dit komt het leerrendement van alle studenten ten goede.

Programma

Deze module gaat over hoe je in je organisatie staat. Want wie een organisatie wil leiden, moet ook de houding, gedrag en competenties begrijpen. Binnen elk thema kijk je naar de organisatie én naar jezelf.

  • Transformatie
    Onder dit thema ga je in op jouw leidende rol voor, tijdens en na de transformatie van de organisatie. Zo leer je over je eigen natuurlijk gedrag bij transformaties en onder zware druk.
  • Rollen en dynamica
    Onder dit thema wordt er gekeken naar inzicht in en begrip van teamrollen en groepsdynamica. Daarnaast ga je zelf op ontdekkingsreis. Ken jezelf, wat is je natuurlijke houding en je primaire gedrag.
  • Weerstand en Verandering
    Hierbij gaan wij in op het vraagstuk waarom veranderen zo lastig is. Wat zijn de weerstanden die spelen in jouw organisatie en welke weerstand ervaar je zelf?
  • W1nnen
    Zelfsturing en Agile zijn holle frases wanneer je deze onbedoeld en ondoordacht toepast. In dit thema krijg je duiding en samenhang. Ook onderzoek je hoe je zonder de traditionele managersrol kan leiden en wendbaar en flexibel mee kunt bewegen in een snel veranderende businessomgeving.
  • Aikido
    Hoe maak je gebruik van je eigen energie en kracht? Hoe maak je gebruik van de energie en beweging van anderen? Dit onderdeel maakt je bewust van hoe je met alle bewegingen rekening kan houden en hoe je deze kunt omzetten in gunstige energie en richting.
  • Invloed
    Hoe kun je beïnvloeden? Hoe krijg je inzicht in invloed? Welke lijnen, informeel en formeel, lopen er?

Erkenning

De Customer Management opleiding is geaccrediteerd door de NVAO (Nederlands Vlaamse Accreditatie Organisatie) en door PEEAC (Pan-European Education and Assessment Committee).

Al onze opleidingen, diploma’s, certificaten en dus ook onze studenten, profiteren zowel van erkenningen door het onderwijs als door de industrie. Coniche Business School is de enige die een Executive MBA heeft op het gebied van Customer Management en die is erkend door het ministerie OC&W.

PEEAC Pan-European Education and Assessment Committee www.fedma.org/work-areas/education/

FEDMA Federation of European Direct & Digital Marketing Associations www.Fedma.org

NVAO Nederlands Vlaamse Accreditatie Organisatie www.NVAO.net

Toelatingseisen

– Minimaal HBO bachelor diploma of slagen voor de toelatingstoets op dit niveau
– 5 jaar aantoonbare werkervaring op het juiste niveau (d.m.v. referenties)
– Goede kennis van de Engelse taal in woord en geschrift
– Intake maakt deel uit van de toelatingsprocedure

Waarom Coniche

#1 Veel studenten van de Coniche Business School  hebben inmiddels carrière gemaakt
#2 Oud studenten van de Coniche Business School beoordelen onze opleiding(en) met “zeer goed”
#3 Door onze kleinschalige opzet kunnen wij veel persoonlijke aandacht aan de groei en toekomst van jou als student besteden
#4 Door onze klantfocus en specialisatie is elke opleiding van bewezen topkwaliteit!
#5 Erkende opleiding: diploma’s zijn waardevast en zijn zowel nationaal als internationaal erkend
#6 De praktijkopdrachten die jij tijdens deze opleiding maakt, dienen minimaal € 20.000,- op te leveren voor de eigen organisatie
#7 Onze opleidingen zijn modulair opgebouwd. Je kunt dus je eigen opleiding samenstellen, of de volledige opleiding volgen.

Download brochure

Schrijf je in