Executive MBA module HR
Klantgedrag verandert met de dag, maar klanten zijn ook mensen en mensen zijn medewerkers. De uitdaging bij HR is hoe deze veranderende wereld te gebruiken in de interne bedrijfsvoering.
Inhoud
Er wordt vaak gesproken over de kanteling en het ‘afbreken van silo’s’. Het afbreken van die silo’s zal leiden tot een andere en meer gewenste interne mobiliteit van medewerkers. De mogelijkheden voor horizontale en verticale doorstroming van commerciële en servicegerichte managers en medewerkers zullen toenemen. Ook wordt multidisciplinaire kennis en ervaring steeds belangrijker en dit zal door adequaat loopbaanbeleid gestimuleerd moeten worden. Tot slot vraagt het organisatiebreed managen van alle klantcontacten om een vereniging van expertises of competenties die binnen functionele eenheden als marketing, customer care, verkoop en technical (field) services nodig zijn. Aan HR de taak om hiervoor een passend beleid (mee) te ontwikkelen en te implementeren.
De opleiding bestaat uit 7 dagen verdeeld over 3 maanden. Deze module is onderdeel van de Executive MBA maar is ook los te volgen.
Locatie & Kosten
De opleiding vindt plaats in Amersfoort, in het Eemklooster, Daam Fockemalaan 22.
De kosten voor de opleiding zijn: €5600 exclusief 21% btw.
De kosten van €250 voor de studieboeken zit niet bij de prijs inbegrepen.
De opleidingsdagen zijn 5x op een donderdag (inclusief examendag) van 13.30 – 21.30 uur, incl. diner en 1x vrijdag/
zaterdag, incl. overnachting. Dagen en tijden zijn onder voorbehoud.
De basislocatie voor onze colleges is onze collegezaal aan De Poort 42 in Houten. Hiervan kan afgeweken worden wanneer wij de studenten een nog betere of leukere leerervaring kunnen bieden. Bij het begin van de collegereeks, de week voor het 1e college, worden tijden en locaties definitief gemaakt.
Om dezelfde reden van inspiratie en enthousiasme starten wij met de colleges wanneer er zich 8 of meer studenten (max 14) hebben ingeschreven, dit komt het leerrendement van alle studenten ten goede.
Programma
Tijdens de module wordt aandacht besteed aan de volgende onderwerpen:
De toegevoegde waarde van HR aan het customer managementbeleid.
Integrale samenhang tussen functies in verschillende afdelingen binnen en buiten customer management.
HR-instrumenten die het binden, boeien en groeien van medewerkers beïnvloeden.
Ontwikkeling van beleid ten aanzien van talentmanagement gericht op het maximaal inzetten van het potentieel van de medewerkers voor customer management.
Ontwikkeling van beleid ten aanzien van de strategische personeelsplanning in aansluiting op de klantbehoeften.
Vraagstukken omtrent cultuurtransities, diversiteit en inclusion.
Verandertrajecten om het strategisch HR-beleid structureel vorm en inhoud te geven.
Het proces van instroom, waaronder talentscouting, doorstroom en uitstroom.
Werving en selectie ten behoeve van customer management, uitgevoerd door in- of externe leveranciers.
Inzet van performance management vanuit de balans van de belangen van de werkgever en werknemer.
Onderbouwing van het gewenste customer managementbeleid met rendementsberekeningen ten aanzien van Human Resources.
Het gewenste customer managementbeleid vertalen naar implementatieplannen ten aanzien van human resources.
Erkenning
De Customer Management opleiding is geaccrediteerd door de NVAO (Nederlands Vlaamse Accreditatie Organisatie) en door PEEAC (Pan-European Education and Assessment Committee).
Al onze opleidingen, diploma’s, certificaten en dus ook onze studenten, profiteren zowel van erkenningen door het onderwijs als door de industrie. Coniche Business School is de enige die een Executive MBA heeft op het gebied van Customer Management en die is erkend door het ministerie OC&W.
PEEAC Pan-European Education and Assessment Committee www.fedma.org/work-areas/education/
FEDMA Federation of European Direct & Digital Marketing Associations www.Fedma.org
NVAO Nederlands Vlaamse Accreditatie Organisatie www.NVAO.net
Toelatingseisen
– Minimaal HBO bachelor diploma of slagen voor de toelatingstoets op dit niveau
– 5 jaar aantoonbare werkervaring op het juiste niveau (d.m.v. referenties)
– Goede kennis van de Engelse taal in woord en geschrift
– Intake maakt deel uit van de toelatingsprocedure
Waarom Coniche
#1 Veel studenten van de Coniche Business School hebben inmiddels een mooie loopbaanontwikkeling gemaakt
#2 Oud studenten van de Coniche Business School beoordelen onze opleiding(en) met “zeer goed”
#3 Door onze kleinschalige opzet kunnen wij veel persoonlijke aandacht aan de groei en toekomst van jou als student besteden
#4 Door onze klantfocus en specialisatie is elke opleiding van bewezen topkwaliteit!
#5 Erkende opleiding: diploma’s zijn waardevast en zijn zowel nationaal als internationaal erkend. Plus aantoonbare erkenning van je dagelijkse werkpraktijk!
#6 De praktijkopdrachten die jij tijdens deze opleiding maakt, dient minimaal € 20.000,- op te leveren voor de eigen organisatie
#7 Onze opleidingen zijn modulair opgebouwd. Je kunt dus je eigen opleiding samenstellen, of de volledige opleiding volgen.
Download brochure